۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۳۴۱۴۹
آیت‌الله مکارم شیرازی:

توافقی هم صورت نگیرد بازهم روی پای خودمان خواهیم ایستاد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد که چنانچه توافقی در عرصه هسته ای بین ایران و گروه 1+5 صورت نگیرد، ما با اتکا به دین، ایمان، قدرت، شجاعت و جوانان با ایمان بازهم روی پای خود خواهیم ایستاد و برای پیروزی راهی را پیدا می‌کنیم.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای حلقه های صالحین که در مدرسه امیرمؤمنان(ع) برگزار شد، با تأکید بر این‌که حرکت در راه خدا سبب عزت و اقتدار فرد می‌شود، گفت: سال‌ها کشور ما در خاورمیانه فراموش شده بود و کسی درباره آن صحبت نمی‌کرد، ولی پس از پیروزی نظام اسلامی همه جا حرف از ایران اسلامی است که برخی موافق آن و برخی مخالف آن صحبت می‌کنند.

 

وی افزود: مخالفت نیز دلیل بر قدرت است، در این‌جا همین مقدار که به سوی خدا رفته‌ایم، خدا نیز به ما آبرو و قدرت داده است، البته به دست آوردن نعمت آسان‌تر از نگهداشتن آن است، ما باید جوانانمان که سرمایه اصلی کشور و نظام هستند را در مسیر دین، ایمان و اسلام نگه داریم.

 

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که باید مراقب بود و اجازه نداد رسانه‌های بیگانه عقاید جوانان را مخدوش کنند و اخلاق آنها را بدزدند، بیان داشت: رسانه‌های ما وظایف سنگینی دارند ولی آیا همه آنها وظایف خود را انجام می‌دهند، وزارت ارشاد وظیفه بسیار سنگینی دارد، اسم آن نیز همراهش است که هم باید ارشاد و هم اسلامی باشد، وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد؟ چه عرض کنم، باید مردم قضاوت کنند.

 

وی ادامه داد: مطبوعات، مدارس، دانشگاه‌ها، دبستان‌ها، والدین و دیگر نهادها وظیفه دارند، آیا وظایف خود را برای حفظ نسل جوان به خوبی انجام می‌دهند؟ این جوانان را باید حفظ کرد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این‌‌که همان سلاحی که ما داریم دشمنان نیز دارند، اظهار داشت: آنچه ما داریم و دشمنان آن را نداشته و می‌ترسند ایمان جوانان مان است، اکنون می‌گویند خطر در رفتن به کربلا کم نیست، ولی بازهم مردم به ویژه جوانان می‌روند، اصلا به فکرشان این مسائل نمی‌افتد.

 

وی تصریح کرد: این ایمان و شجاعت زاییده از ایمان افراد به ویژه جوانان را باید حفظ کرد، این اعتقادات را باید حفظ کرد، دشمنان از این‌ها می‌ترسند؛ اکنون رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط است، هم از درون و هم از بیرون در حال پوسیدن است، سازمان ملل با اکثریت آرا بر خلاف او رأی صادر می‌کند، از درون نیز کابینه آن در حال فروپاشی است.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به شکست‌های خفت بار رژیم صهیونیستی در جنگ‌های مختلف گفت: این‌ها روزی فکر می‌کردند غول خاورمیانه هستند و همه باید از او حساب ببرند، ولی حالا می‌بینند این‌گونه  نیست، در حالی که در گوشه‌ای از کشورهای عربی عده‌ای را نمی‌توانند شکست بدهند.

 

وی تأکید کرد: داستان غزه داستان کوچکی نبود، عده‌ ای محدود، ولی جوان، مسلمان، جان بر کف و پرورش یافته دامان قرآن در برابر صهیونیست‌ها ایستادند، ما اگر دین، ایمان و اخلاق جوانان را حفظ کنیم هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر ما بایستد؛ اگر بتوانیم به موازین دینی در خانواده‌ها، بازارها، ادارت، مدارس، دانشگاه و دیگر اماکن عمل کنیم، مشکلی نخواهیم داشت.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: اکنون مدت‌ها در محاصره اقتصادی هستیم، ولی مملکت ما روی پای خود ایستاده است، مشکلات داریم، ولی دشمن نتوانسته ما را متزلزل کند، اگر در مسأله انرژی هسته‌ای هم با ما کنار نیایند، ما این دین، ایمان، قدرت، شجاعت و جوانان با ایمان داشته باشیم بازهم روی پای خود خواهیم ایستاد و برای پیروزی راهی را پیدا می‌کنیم.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بهار عمر، جوانی است، بیان داشت: جوانی همیشه برای فرد باقی نخواهند ماند، همانگونه که پیران روزی جوان بوده ولی اکنون قد خمیده شده‌اند.

 

وی افزود: همه چیز موعظه است، نگاه به آثار خداوند متعال، آثار باستانی و کاخ‌ها موعظه است، روزی در این کاخ‌ها افرادی حکمرانی می‌کردند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که اگر فرد چشم بینا داشته باشد از همه چیز موعظه می‌گیرد، خاطرنشان کرد: حتی سفید شدن ریش نیز موعظه‌ای است که فرد به سوی آخر عمر در حال حرکت است.

 

وی ادامه داد: گذشت عمر موعظه است، شوخی نیست، فرد باید بداند که هر لحظه ممکن است رخت از این جهان بسته و به دیار باقی بشتابد، از این‌رو باید به فکر تهیه توشه راه باشد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به حضور گسترده دسته جات عزاداری در اربعین حسینی بیان داشت: گاهی به قدری افراد در کنار مضجع شریف امام حسین(ع) حاضر می‌شوند که این اجتماع در ایام حج وجود ندارد، ایام حج 3 میلیون تا 3 و نیم میلیون هستند، ولی در ایام اربعین گاهی 10 میلیون نفر حاضر می‌شوند، کجای دنیا چنین عشق و علاقه‌ای نسبت به فردی است، آیا این‌ها برای ما درس نیست، کسی که با خدا مرتبط باشد خدا به او عزت، آبرو و قدرت می‌دهد.

 

وی یادآور شد: در تاریخ نقل شده که در نخستین اربعین سیدالشهدا(ع) تنها دو نفر در مراسم شرکت کردند، ولی اکنون یک جمعیت 10 میلیونی شرکت می‌کنند، این‌ها موعظه است؛ به این مسائل باید با دیده عبرت نگاه کرد و این‌که اگر فردی با خدا معامله کند خدا به او عزت و آبرو می‌دهد./993/پ201/ج

ارسال نظرات