۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۳۴۴۱۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

حماسه ششم بهمن آمل تجلی ولایت مداری مردم آمل بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از علاقه و تمایل مردم استان برای دیدار با مقام معظم رهبری در سالروز حماسه ششم بهمن آمل خبر داد.
مديرکل ارشاد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جلسه ستاد برگزاری همایش بزرگ یادیاران با محوریت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل که در فرمانداری آمل برگزارشد با بیان این که شهر آمل با وجود علمای بزرگ و سران دو قوه دارای جایگاه بزرگی در کشور است، گفت: حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی به عنوان ستارگان درخشان این شهرستان بوده که از مقام گرانقدری برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این حماسه اسلامی ششم بهمن از افتخارات و سرمایه های ماندگار است، بیان داشت: افتخار مردم این شهرستان همین بس که حماسه ششم بهمن سال 60 آمل در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) و تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

 

وی با اشاره به این که باید در راستای بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد، افزود: هر چه در این مسیر نورانی حرکت شود هزینه نبوده که به طور قطع سرمایه ای برای ما است تا خدماتی در خور مقام این حماسه بزرگ انجام شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر این که ابعاد حماسه ششم بهمن آمل باید به نحو شایسته ای تبیین شود، ادامه داد: نیاز است تا حرکت های ارزشمند و شایسته ای در راستای پاسداشت و حفظ این حماسه بزرگ صورت گیرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که امروز تهاجم فرهنگی به صورت جدی در جامعه مطرح است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت ها و سرمایه های گرانقدر خود به بهترین نحو ممکن در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی بهره برداری کنیم.

 

وی افزود: انتظار این بوده که همه دستگاه های اجرایی برای شناساندن ابعاد حماسه اسلامی ششم بهمن آمل پای کار آمده و تلاش ارزنده ای در این راستا داشته باشند که ضرورتی مهم و اساسی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: ما باید در مسیری گام برداریم که بتوانیم هزارسنگر را با نگاه هزارسنگری در ابعاد مختلف هنری، ساخت فیلم های کوتاه، انیمیشن و مستندسازی برای آحاد مردم و نسل جوان جامعه تبیین کنیم.

 

وی با بیان این که امروز دغدغه فرهنگی وجود دارد که به دنبال این هستیم حماسه اسلامی آمل بتواند اثرگذاری خود را در جامعه ایجاد کند، گفت: مهم ترین این اثرگذاری دیدار مجدد با مقام معظم رهبری در سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل است که مدیران استانی باید در راستای تحقق این دیدار همت لازم را داشته باشند که این درخواست را داریم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به راه اندازی بنیاد علمی پژوهشی حماسه ششم بهمن آمل افزود: به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق این امر در شورای انقلاب عالی فرهنگی مطرح است که تمهیدات لازم برای تصویب آن انجام شده و امیدواریم  به مرحله اجرایی برسد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات