۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۳۴۶۳۳
به مناسبت روز دانشجو؛

دانشجویان دانشگاه امام حسین در دارالقرآن علامه گردهم آمدند

خبرگزاری رسا ـ دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) یکشنبه شب به مناسبت روز دانشجو در دارالقرآن علامه طباطبایی گردهم آمدند.
گرهمايي دانشجويان در دارالقرآن علامه طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) یکشنبه شب به مناسبت روز دانشجو در دارالقرآن علامه طباطبایی گردهم آمدند.

 

براساس این گزارش، در این مراسم آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به بررسی وضعیت‌ دانشگاه‌ها پرداخت و بر جهش علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

 

مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی نیز در ابتدایی این مراسم با بیان این‌که علامه 13 سال پایانی عمر خود را در این منزل به سر برده است، بیان داشت: ایشان تاکنون شاگردان زیادی را تربیت کرده‌ که در آسمان اسلام و تشیع همانند خورشید و ستارگان پر نور روشنایی می‌دهند.

 

وی ادامه داد: حضرات آیات مکارم شیرازی، حسن زاده آملی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، مصباح یزدی، آیات شهید بهشتی،‌ مطهری، مفتح، علامه محمد حسین تهرانی از جمله شاگردان علامه طباطبایی هستند که این عزیزان محصولات شجره طیبه علامه به شمار می‌آیند.

 

نجفی قدسی با اشاره به آیه «فی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ» خاطرنشان کرد: علامه روزها و شب‌ها در این خانه به عبادت پرداخته و این خانه از این معنویت آکنده است.

 

وی ادامه داد: حتی مهندسی این خانه را نیز خود علامه انجام داده و در آن اتاق‌های مختلفی برای برگزاری کلاس‌ها و محل عبادت طراحی کرده است، البته ما سعی کردیم با حفظ اصل بنا کار بازسازی و تعمیر را انجام دهیم.

 

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به این‌که عملکرد و کارنامه بیت علامه در دو سال گذشته بسیار درخشان است، برگزاری جلسات قرآنی و کلاس‌های مختلف حفظ، قرائت را از جمله فعالیت‌های این بیت برشمرد و اظهار داشت: مجمع حافظان طلبه قرآن، مرکز تخصصی تفسیر و انجمن علمی قرآن پژوهشی برنامه‌های متعددی در این مکان شریف برگزار می‌کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین جلسات متعددی از سوی طلاب، دانشجویان، دانش آموزان و دیگر گروه‌های مردم در این مکان معنوی برگزار می‌شود./993/پ202/ف

ارسال نظرات