۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۲۳۴۸۲۰
همزمان با ایام اربعین حسینی؛

سوگواره خامس آل عبا در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام اربعین حسینی سومین سوگواره خامس آل عبا در این استان برگزار می شود.
سوگواره خامس آل عبا در خراسان شمالي

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری سومین سوگواره فرهنگی مذهبی خامس آل عبا در استان خبر داد و افزود: این سوگواره همزمان با اربعین حسینی با هدف بزرگداشت این ایام، آشنایی بیش از پیش علاقه مندان و ارادتمندان اباعبدالله الحسین(ع) با فرهنگ عاشورا و اهداف قیام آن حضرت و ترویج و تبیین سیره امام سوم شیعیان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که سوگواره خامس آل عبا در استان های سراسر کشور برگزار می شود و پس از آن برگزیدگان استان های مختلف به مرحله کشوری این سوگواره راه می یابند، اضافه کرد: در مرحله استانی این سوگواره شرکت کنندگان در چهار بخش مسابقه اینترنتی کهربا، مسابقه شعر عاشورایی، مسابقه عکس محرم و مسابقه وبلاگ نویسی تا بیست و دوم آذرماه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

شیرازیان همچنین با یادآوری برگزاری بخش ویژه «320 مجلس عاشورایی» در قالب سوگواره خامس آل عبا در مساجد سراسر کشور، اظهار داشت: در این بخش سهم هر استان 10 مجلس در 10 مسجد در نظر گرفته شده بود.

 

این مسؤول با اشاره به این که محوریت این مجالس بزرگداشت و برگزاری یادواره شهدای هر محله بود، یادآور شد: این 10 مجلس از ماه محرم امسال در 10 مسجد محله های خراسان شمالی با محوریت بزرگداشت شهدا برگزار شد.

 

به گفته وی در بخش شعر عاشورایی نیز هر شرکت کننده می تواند سه اثر خود را به دبیرخانه این سوگواره ارسال کند که در این بخش حداکثر سن در نظر گرفته شده برای شاعران 35 سال بوده و حق انتشار آثار در قالب های مختلف نیز برای سوگواره خامس آل عبا محفوظ است.

 

شیرازیان خاطرنشان کرد: در بخش عکاسی این سوگواره هم با لحاظ کردن شرط سنی برای شرکت کنندگان، سنین 15 تا 35 سال برای شرکت در این مسابقه در نظر گرفته شده اند و هر عکاس می تواند 10 اثر خود را در دو بخش عکس های گرفته شده توسط دوربین عکاسی (آنالوگ و دیجیتال) و تلفن همراه به دبیرخانه سومین سوگواره آل عبا ارسال کند.

 

وی در مورد بخش وبلاگ نویسی این سوگواره نیز اظهار داشت: در این بخش نیز وبلاگ هایی با موضوع محرم، عاشورا و سیره اباعبدالله الحسین(ع) حق شرکت دارند و داوران این وبلاگ ها را بر اساس شاخص هایی نظیر بصیرت افزایی با الهام از حادثه عاشورا، تأثیر واقعه عاشورا در سبک زندگی اسلامی ایرانی و نیز عاشورا، نماد عزم و استقامت ارزیابی کرده و به آنها امتیاز می دهند.

 

شیرازیان اضافه کرد: علاقمندان می توانند برای دریافت آیین نامه سومین سوگواره خامس آل عبا و کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت نام در این سوگواره به نشانی اینترنتیwww.javananemasajed.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های 05832237402 و 05832237327 تماس بگیرند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان شمالی در پایان با یادآوری این که برگزیدگان مرحله استانی این مسابقات در بخش های فوق الذکر به سوگواره کشوری خامس آل عبا راه می یابند، اظهار داشت: مرحله کشوری این سوگواره دوم دی ماه امسال همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) در استان زنجان برگزار شده و در آن برگزیدگان کشوری معرفی و تجلیل خواهند شد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات