۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۳۴۹۰۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ صدور گذرنامه اضطراری در مرز شلمچه، برگزاری همایش «نماز و تعالی فرهنگی» در اندیمشک، آغاز نام نویسی بخش کتبی مسابقه های قرآن وعترت دانشگاه آزاد دزفول و اعزام 50 کاروان دانش آموزی از خوستان به عتبات عالیات از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، منصور بچاری، مسؤول فرهنگی مسجد جامع خرمشهر عنوان کرد: در هماهنگی های صورت گرفته با مسؤولان صدور گذرنامه، صحت صدور گذرنامه 24 ساعته برای زوار حاضر در مرز شلمچه تایید شد که بر این اساس زئرانی که بدون داشتن گذرنامه به مرز شلمچه مراجعه کرده اند، می توانند در این خصوص اقدام کنند.

وی، مدارک لازم برای اخذ فوری گذرنامه را همراه داشتن اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، اصل کارت پایان خدمت هوشمند برای آقایان به همراه کپی این مدارک و همچنین داشتن دو قطعه عکس و 75 هزار تومان وجه نقد عنوان کرد.

بچاری ادامه داد: این حرکت در راستای آسان سازی تردد برای مشتاقان زیارت اربعین حسینی که در مرز شلمچه حضور یافته اند ولی به دلیل نداشتن گذرنامه نتوانسته اند از مرز خارج شوند، صورت گرفته است.

مسؤول فرهنگی مسجد جامع خرمشهر تصریح کرد: این گذرنامه همانند دیگر گذرنامه های معتبر دارای اعتبار 4.5 ساله بوده و هیچگونه تفاوتی با آنها ندارد، فقط بنا بر نیاز زائران و سهولت تردد آنان با سرعت بیشتری صادر می شود.

برگزاری همایش «نماز و تعالی فرهنگی» در اندیمشک

حجت‌الاسلام سعید علیپور، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اندیمشک، با بیان این که همایش شهرستانی نماز و تعالی فرهنگی ساعت 14 امروز، 18 آذ در مسجد سیدالشهدا(ع) کوی فرهنگیان شهرستان اندیمشک برگزار می‌شود، افزود: سخنرانی این همایش را حجت‌الاسلام والمسلمین علی بهجت فرزند مرحوم آیت‌الله بهجت بر عهده دارد.

وی گفت: این همایش با حضور هیأت‌های مذهبی، مداحان، مؤسسه های قرآنی، ائمه جماعات، کانون‌های فرهنگی - تبلیغی، دانشگاهیان و دانش‌آموزان شهرستان اندیمشک برگزار خواهد شد.

در این همایش از 150 فعال فرهنگی در عرصه نماز و مساجد تقدیر می‌شود و پخش نماهنگ سخنان مقام معظم رهبری درخصوص جایگاه نماز و مساجد از دیگر برنامه‌های این همایش خواهد بود.

یادآور می‌شود، بیست و سومین اجلاس سراسری نماز 10 و 11 دی به میزبانی اهواز برگزار خواهد شد.

آغاز نام نویسی بخش کتبی مسابقه های قرآن و عترت کارکنان دانشگاه آزاد دزفول

زهرا پوردیان، مسؤول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد دزفول گفت: تمسک به قرآن و ثقلین، تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها و آشنایی کارکنان با آموزه‌های قرآنی و علوم اسلامی و ایجاد فضای معنوی و قرآنی میان این قشر از جمله هدف های این بخش از مسابقات است.

وی افزود: آشنایی با نهج‌البلاغه، ترجمه فارسی قرآن کریم، حفظ ادعیه و زیارات، حفظ جزء 30‌، حفظ سه جزء متوالی، حفظ جزء 5، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و اذان(ویژه برادران) رشته‌های این بخش از مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در بخش کارکنان است.

پوردیان با اشاره به این که این مسابقه در دو بخش بانوان و آقایان برگزار خواهد شد، گفت: کارکنان رسمی، قراردادی، ساعتی و شرکتی می‌توانند در این مسابقه قرآنی شرکت کنند.

مسؤول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد ‌دزفول عنوان کرد: ثبت‌ نام از علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند به این کانون‌ مراجعه کنند و بخش کتبی این مسابقات نیز بهمن برگزار می‌شود.

اعزام 50 کاروان دانش آموزی از خوزستان به عتبات عالیات

علیرضا مسرور، رییس سازمان دانش‌آموزی استان خوزستان از آماده‌سازی 50 کاروان اعزامی به عتبات عالیات ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه خوزستان خبر داد.

وی با بیان این که اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات پس از پایان یافتن زیارت اربعین حسینی انجام خواهد شد، گفت: هدف سازمان دانش‌آموزی از برگزاری این اردوهای زیارتی آشنایی دانش‌آموزان با ابعاد گوناگون قیام امام حسین(ع) بوده که در این زمان با توجه به ازدحام زیاد جمعیت زائران امام حسین(ع) این مورد امکان پذیر نیست، براین اساس این اردوها پس از اربعین حسینی انجام خواهد شد.

رییس سازمان دانش‌آموزی خوزستان با بیان این که این کاروان‌ها به دو گروه دختر و پسر تقسیم شده‌اند، گفت: هر کاروان دارای 36 دانش‌آموز است که هر دانش‌آموز می‌تواند یکی از اعضای خانواده درجه یک خود را همراه داشته باشد.

مسرور با بیان این که هزینه هر دانش‌آموز برای حضور در این کاروان‌ها با تخفیفی ویژه در نظر گرفته شده است، افزود: بر این اساس و برای سهولت سفر دانش‌آموزان تسهیلات مالی به دانش‌آموزان اعزامی اعطا خواهد شد./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات