۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۳۴۹۴۱

مدیر جدید حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه حضرت ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل با حضور مدیر استانی حوزه های علمیه مازندران برگزار شد.
حوزه علميه مسجد جامع آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید حسین موسوی، مسؤول حوزه علمیه حضرت ابوالحسن امیرالمومنین(ع) آمل امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر این حوزه علمیه با بیان این که مدارس علمیه قبل از انقلاب به سمت و سویی حرکت می کردند که وحدت رویه و انگیزه ای برای رشد طلاب در آن وجود نداشته است، گفت: بعد از انقلاب برای رشد طلاب علوم دینی در حوزه های علمیه اقدامات خوبی صورت گرفته و یا در دست اقدام است.

 

وی با اشاره به این که فرقی میان مدارس علوم دینی با مدارس دیگر وجود دارد، بیان داشت: آن چه که یک طلبه می تواند موفق باشد و او را به تعالی برساند در دو بعد تزکیه و تهذیب نفس بوده که معنویت مقدم بر دانش است.

 

حجت الاسلام موسوی، افزود: هر چه طلاب علوم دینی در علم آموزی موفق باشند و به امور معنوی توجهی نداشته باشند نمی تواند به مراتب ارزنده ای رسیده و موفقیتی برای آن ها نخواهد بود.

 

مسؤول حوزه علمیه حضرت ابوالحسن امیرالمومنین(ع) آمل، ادامه داد: علم بدون معنویت نه تنها فایده ای نداشته بلکه خطری برای دین مبین اسلام محسوب می شود که در این راستا باید برای معنویت افزایی گام های ارزشمند و شایسته ای برداشته شود.

 

وی با بیان این که  یکی از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی این بوده که هر مدرسه دینی دارای تشکیلاتی است، گفت: تشکیل معاونت های آموزشی، پژوهشی و تهذیب در راستای دادن مشاوره مسائل معنوی جهت کمک به طلاب است تا تزکیه و معنویت را در کنار هم داشته باشند.

 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر این که مدیران مدارس علمیه نقش اصلی در توسعه این مراکز دارند، بیان داشت: آن چه مهم است این بوده که در مدارس علمیه مدیر آن مجموعه مخلص، دلسوز و پرتلاش باشد.


مسؤول حوزه علمیه حضرت ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل تصریح کرد: از کسی که برای خدا و کسب رضایت امام عصر(عج) کار می کند نمی توانیم تشکر داشته باشیم که این گونه برنامه ها تنها به عنوان یک یادآوری است.

 

گفتنی است؛ در این مراسم با تقدیر از زحمات حجت الاسلام منصور یزدانی، مدیر سابق حوزه علمیه آمل، حجت الاسلام رضا قلی پور به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه حضرت ابوالحسن امیرالمومنین(ع) شهرستان آمل معرفی شد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات