۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۳۵۱۵۲
همزمان با هفته وقف؛

بزرگ ترین مرکز فرهنگی قرآنی مازندران در آمل افتتاح می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف آمل از افتتاح بزرگ ترین مرکز فرهنگی قرآنی مازندران همزمان به هفته وقف در شهرستان آمل خبرداد.
رييس اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل امروز در جلسه ستاد شهرستانی هفته وقف و تجمع استانی لبیک یارسول الله که در فرمانداری ویژه شهرستان آمل برگزار شد با گرامی داشت هفته وقف، گفت: ترویج فرهنگ وقف باید به نحو ارزنده ای در جامعه صورت گیرد که اثرات و کارکردهای ارزشمندی دارد.

 

وی افزود: سازمان اوقاف و امورخیریه سه وظیفه مدیریت موقوفات، مدیریت امام زادگان و بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ قرآنی را بر عهده دارد.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که مبنای کار سازمان اوقاف در موقوفات سخنان امام خمینی(ره) است، بیان داشت: باید موقوفات به حالت وقف باقی مانده و عمل به آن شود که در این راستا به دنبال تحقق این امر ارزنده هستیم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که در بحث امام زادگان و بقاع متبرکه به دنبال این هستیم تا رهنمودهای مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم، تصریح کرد: امامزادگان باید به قطب های فرهنگی تبدیل شود که در این عرصه به دنبال فعالیتی جهادی هستیم که بالغ بر 95 درصد برنامه های ابلاغی را به انجام رساندیم.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید به نحوی ارزنده دنبال شود، گفت: برنامه های تربیت حافظان قرآن کریم را داریم که از همه فعالان در این عرصه استقبال کرده و حمایت های لازم را از آنان خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به برنامه های اداره اوقاف و امورخیریه آمل در هفته وقف، بیان داشت: بزرگ ترین مرکز فرهنگی قرآنی مازندران همزمان با هفته وقف در آستان امام زاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل افتتاح می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل تصریح کرد: برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان آمل و برگزاری مراسم زیارت از راه دور حضرت رسول(ص) در امام زادگان و بقاع متبرکه در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان این که نمایشگاه بزرگ همه واقف باشیم در شهرستان آمل برگزار می شود، گفت: برای این نمایشگاه عملکرد اداره اوقاف و امام زادگان و خیمه های معرفتی در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که ویژه نامه احسان ماندگار همزمان با هفته وقف منتشر می شود، بیان داشت: همایش بزرگ یاوران وقف در شهرستان برگزار خواهد شد که در این همایش از 40 نفر از فعالان عرصه وقف این شهرستان قدردانی می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به سخنرانی در خطبه های نمازجمعه شهرهای آمل همزمان با هفته وقف، ادامه داد: دیدار با ائمه جمعه شهرهای آمل و استاندار مازندران و فرماندارویژه آمل در راستای بهره گیری از رهنمودهای این بزرگواران صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ استانی لبیک یارسول الله در شهرستان آمل، گفت: همه تلاش این است تا بتوانیم این مراسم باشکوه را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است برگزار کنیم./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات