۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۳۵۲۱۳
آیت‌الله ایمانی با اشاره به سخنان موهن یک عنصر فتنه‌گر:

سکوت خواص در برابر تحرکات فتنه‌گران خیانتی غیر قابل بخشش است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سخنان موهن یک عنصر فتنه گر در شیراز گفت: سکوت خواص در مقابل تحرکات این افراد خیانتی غیر قابل بخشش است، ‌همان‌گونه که در دوران فتنه سکوت خیانتی غیر قابل بخشش بود.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، عصر امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اشاره به حضور یکی از عناصر فتنه در شیراز گفت: به عنوان یک فرد آشنا به مبانی دینی و کارشناس اسلامی تکلیف احساس می‌کنم که این نکته را مورد بحث و بررسی قرار دهم.

 

وی در ادامه افزود: کشور ما در سال 1388 با یک اتفاق رو‌به‌رو شد که مشکلات و مسائلی را برای نظام و جامعه ما به وجود آورد، در حالی که اگر این اتفاق رخ نداده بود یا از مجاری قانونی دنبال می‌شد، یک اتفاق میمون و مبارک و یک اهرم اثرگذار برای چانه‌زنی در سطح منطقه و جهان برای نظام بود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: اما نه تنها توفیق چانه‌زنی را از نظام گرفتند بلکه تحریم‌های فلج‌کننده را به نظام تحمیل کردند، این حادثه هشت ماه جامعه را به خود مشغول کرد.

 

نظام اسلامی در نبرد نامتقارن جنگ نرم پیروز شد

 

وی ادامه داد: مدیریت رهبر معظم انقلاب، بصیرت مردم و عشق به اباعبدالله الحسین(ع) سبب شد در نهم دی‌ماه در یک نبرد نامتقارن در عرصه جنگ نرم بین نظام جمهوری اسلامی و نظام استکباری،‌ نظام ما پیروز شد.

 

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: همان فضا در حال شکل‌گیری به نوع و فرم دیگری است، شاهد‌ هستیم با بهره‌گیری از فضای اعتدال که در جامعه وجود دارد، عده‌ای می‌خواهند سوء استفاده کنند و اهداف شوم و غیر مشروع خود را دنبال کنند.

 

وی ادامه داد: یکی از این اهداف تطهیر سران فتنه است که با برنامه‌ریزی‌های متعددی در کل کشور هم در سطح جامعه، در فضای مجازی و در داخل و خارج کشور دنبال می‌کنند.

 

در قرآن کریم کلمه فتنه 30 بار تکرار شده است

 

آیت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: در قرآن مجید 60 بار کلمه فتنه و مشتقات آن آمده است و 30 بار کلمه فتنه در آیات مختلف قرآن تکرار شده است، فتنه دارای معانی متعددی است که همه آن‌ها به دو معنا بر‌می‌گردد، یکی وارونه نشان دادن واقعیت‌ها و و دگرگون نشان دادن حقایق و دیگر مشکلات و سختی‌هایی که برای بازگرداندن جامعه به حالت اول به وجود می‌آید.

 

وی یادآور شد: در کتاب‌های لغت و قاموس و فرهنگ عربی که مراجعه کنید، کلمه فتنه مربوط به دستگاهی است که عیار طلا را با آن می‌سنجند، در این هم دگرگونی است و همچنین طلا را با گرما و فشار از حالت دگرگونی به حالت اول باز می‌گرداند، همین دو معنا در سوره توبه آیات 47 و 48 آمده است.

 

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: این فتنه با همین ویژگی‌ها در مملکت ما شروع شد،‌ ابتدا گفتند تقلب و بعد مسائل دیگری که اتفاق افتاد که حقیقت نداشت و بعد فشارهایی که بر مردم وارد شد تا جامعه به حالت اول بازگردد.

 

وی ادامه داد: در این میان، حضرت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مورد هتک حرمت قرار گرفتند،‌ این‌ها همه هزینه‌هایی بود که ما در این عرصه پرداخت کردیم.

 

برخی می‌خواهند سران فتنه را چهره‌هایی خدوم معرفی کنند

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: امروز می‌خواهند همان دگرگونی در حقیقت‌ها ایجاد شود، یعنی چهره‌هایی که در گرفتاری‌های 8 ماهه کشور ما نقش اول را بازی می‌کردند به عنوان چهره‌های خدوم و خدمت گذار معرفی کرده و برای رفع حصرشان جشن میلی برگزار کنند.

 

وی ابراز کرد: در همه مجموعه‌های کشور به عناوین مختلف دارند مطرح می‌کنند و اینجا سکوت خواص خیانتی غیر قابل بخشش است، همان‌گونه که آن روز سکوت خیانتی غیر قابل بخشش بود.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: در استان فارس هم به عنوان عقبه کشور این مسائل در حال شکل‌گیری است، چند ماه قبل پرچم جمهوری اسلامی ایران را بدون آرم الله در مجلسی قرار داده و عکسی مقابل آن می‌گذارند، این تست اول بود.

 

وی ادامه داد: بعد از مدتی در مجلسی دیگر صحبت می‌کنند و از این‌که آرم پرچم شیر و خورشید از پرچم ایران برداشته شده و کلمه الله به جای آن قرار گرفته است اظهار ناراحتی می‌کنند، اظهار ناراحتی آن‌ها در رسانه‌ها منعکس شد و جاهای مختلف از این مطلب بهره‌برداری کردند.

 

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: این سیر ادامه دارد تا جایی که جلسه‌ای برگزار می‌شود و به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران توهین می‌شود و حرکتی که در شأن نظام مقدس اسلامی و یک سخنگو در نظام جمهوری اسلامی نیست، انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به تحرکات اصحاب فتنه برای تطهیر سران فتنه گفت: قبل از آن هم سران فتنه با نام و جزئیات نام‌برده شده و تطهیر می‌شوند و چهره‌ آن‌ها به عنوان یک چهره مقدس و ارزشی به مخاطبان شناسانده می‌شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی گفت: وقتی این حادثه رخ داد همه مسؤولان ابراز نگرانی کردند و همه دنبال جبران این قضیه بودند و گام برداشتند، بعضی از مسؤولان هم دامن خود را تبرئه کردند و بیان کردند که این مسائل به ما ارتباطی نداشته و شاید هم همان‌گونه بوده و ارتباطی با آن‌ها نداشته است.

 

مسؤولان امر اتفاق نظر دارند اجازه تکرار این قضایا داده نشود

 

وی ادامه داد: این طبعاً آخرین مسأله نیست، این سیکل و برنامه‌ای است که دارد دنبال می‌شود، شیراز از قدیم این‌گونه بوده که مسائل را در آن محک می‌زنند، ممکن است که در آینده این مسائل هم اتفاق بیفتد، البته مسؤولان امر اتفاق نظر داشتند که دیگر اجازه تکرار این قضایا داده نشود

 

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر رسیدگی قانونی و قاطع به این پرونده در استان فارس گفت: پرونده این مسأله به دستگاه قضایی ارجاع شده تا در دادگاه صالحه قضایا را دنبال کنند و مجازات قانونی برای کسانی که از خطوط قرمز عبور کرده‌اند در نظر گرفته شود.

 

وی ادامه داد: استان فارس با توجه به سومین حرم اهل بیت(ع) و عنوان مقدس شهر شیراز و این که شیراز شهری است که به عنوان اسلام و پناهگاه دین ساخته شده است، نباید اجازه دهیم که چنین قضایایی تکرار شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان گفت: برای پیشگیری از وقوع چنین قضایی بصیرت و هوشیاری و اطلاع‌رسانی به موقع لازم است، تا مردم با بصیرت تصمیم بگیرند./919/پ201/ب4

ارسال نظرات