۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۳۵۲۷۳
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی:

قوه‏قضائیه باید از اطاله دادرسی در پرونده‏های فساد مالی اجتناب کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی فعالیت‏های انجام شده در مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی را کافی ندانست و با اشاره به مکدر بودن رهبر انقلاب از بی تفاوتی به این موضوع گفت: اطاله دادرسی در قوه قضاییه یکی دیگر از موجبات تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب است.
نادر قاضي پور
نادر قاضی پور، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد اشاره کرد و گفت: وقتی قانون باشد مفاسد اقتصادی بروز نخواهد کرد، ولی وقتی رابطه حکم‏فرما شد و دوستی، رفاقت و فامیل بازی جای خود را به شایسته سالاری داد، فساد اداری و اقتصادی در جامعه رخنه می‏کند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی نظام اسلامی را امانتی از جانب خداوند دانست و اظهار داشت: فساد و اسراف، کماکان در جامعه وجود دارد و حضور برخی مسؤولان با اتهامات متفاوت در دادگاه ها نشانه ای از عدم موفقیت در مقابله با فساد اداری و اقتصادی است.
قاضی پور بر لزوم خودسازی و قناعت اشاره کرد و ادامه داد: در صورتی که بتوانیم اطراف خود را از فساد پاک‏سازی کنیم خواهیم توانست بر دیگران نظارت خوبی داشته باشیم و جامعه خود را از هر گونه مفسده پاک کنیم.
وی با مد نظر قرار دادن مفاسدی چون اختلاس سه هزار میلیاردی، 12 هزار میلیاردی، واردات خودروهای لوکس، باندهای دارویی و مانند آن‏ها اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب حق دارند مکدر باشند، مسؤولان سرزنش کنند و حتی توبیخ نمایند.
قاضی پور از عوامل عدم تحقق مقابله با مفاسد اقتصادی و اداری بر عدم اجرای اصل 49 اشاره کرد و ادامه داد: اطاله دادرسی در قوه قضاییه یکی دیگر از موجبات تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب است و این در حالی است که قوه قضاییه از پرونده های زیادی که در اختیارش گذاشته‏ایم به صورت انتخابی هر کدام را بخواهد زودتر رسیدگی می‏کند. /836/ت302/ج
ارسال نظرات