۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۲۳۶۱۴۵
آیت الله نمازی:

شجاع ترین انسان کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نمازی گفت: شجاع ترین انسان کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند و امیر و فرمانده هوای نفس خود باشد و فرمان بر و اسیر هوای نفس خود نباشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان بعد از ظهر امروز در جمع مردم کاشان با اشاره به این که باید ملکه تقوا را در وجود خود تقویت کنیم، گفت: انسان هایی که ملکه تقوا نداشته باشند و ملکه تقوای آنها ضعیف باشد اسیر هوای نفس خود خواهند شد.   

 

وی با خطرناک خواندن هوای نفس یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید، بیشترین نگرانی من برای امت خودم از هوای نفس و آرزوهای طولانی مدت است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: شجاع ترین انسان ها کسی نیست که بر روی تشک کشتی حریف خودش را مغلوب می کند بلکه شجاع ترین، قوی ترین و توانمند ترین انسان ها کسانی هستند که کمر هوای نفس خود را به خاک بمالند.

 

به گفته وی، شجاع ترین انسان کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند و امیر و فرمانده هوای نفس خود باشد و فرمان بر و اسیر هوای نفس خود نباشد.

 

آیت الله نمازی یاد آور شد: علامه مجلسی روایت عجیبی را نقل کرده است که مردی به نام مجاشع به محضر پیامبراکرم(ص) شرفیاب شد و سؤال کرد راه دست یابی به حق، حق شناسی و معرفت حق چیست، پیامبراکرم(ص) در جواب گفت، تاکسی نفس شناس نباشد حق شناس نخواهد شد.

 

وی افزود: در سؤال دوم از پیامیراکرم(ص) پرسید راه موافقت با حق چیست، حضرت فرمود، اگر می خواهید همه کارهایتان با حق هماهنگ باشد و موافق با حق باشد، کاری را که با نفست مخالف است انجام بده که هوای نفست نمی پسندد.

 

آیت الله نمازی گفت: در سؤال سوم از پیامبر اکرم(ص) پرسید، راه تحصیل رضایت ذات اقدس ربوبی چیست و چه کار کنیم که خدا از ما راضی باشد، پیامبر اکرم در جواب گفت، راه دست یابی به رضایت خالق ناخشنودی نفس است به این معنی که هرکاری انجام دادی نفست ناراضی است، همین را خدا می پسندد و در سؤال بعدی  پرسید چگونه می توان به حق پیوست، پیامبراکرم(ص) در جواب گفت، از نفس خودت مهاجرت کن و نفست را جا بگذار و از نفس خود سبقت بگیر که این همان مهاجرت از نفس است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان افزود: مجاشع در سؤوال دیگری از پیامبر اکرم(ص) پرسید چه کار کنیم که با خدا انس داشته باشیم، حضرت در جواب گفت، انسان وقتی با خدا انس و پیوند برقرار می کند که از نفس خودش وحشت داشته باشد./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات