۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۳۶۳۶۵

تأکید آیت‏الله جوادی آملی بر لزوم مبارزه قاطع و عبرت آموز با مفسدان اقتصادی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‏الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی در جامعه گقت: دولت باید برای مردم طبیب باشد و مرهم برای مشکلات مردم فراهم کند و از طرفی هم کسانی که برای مردم مشکل ایجاد می‏کنند، باید تنبیه و با آنان برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران شوند.
ديدار وزير بهداشت با مراجع و علماي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیتالله عبدالله جوادی آملی در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که پیش از ظهر امروز در موسسه اسرا برگزار شد، با اشاره به  توصیف پیامبر اکرم(ص) در کلام امام علی(ع)، گفت: امام علی(ع) در نهج البلاغه فرمود پیامبراکرم(ص) از درخت نبوت خلق شد و بهترین طبیب برای مردم بود.

 

وی با بیان این‏که در اثر گسترش علم، رشته‏های پزشکی تخصصی شده است، ابراز داشت: همه علوم در زیر چتر ولایت امیرالمومنین(ع) هستند و هر کس می‏خواهد در همه رشته‏ها به مهارت واقعی برسد باید در زیر چتر ولایت باشد.

 

حضرت آیت‏الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه طبیب کسی است که طب جامع الادوار را بشناسد، اظهار داشت: طبیب واقعی باید همه دردها و بیماری‏ها را بشناسد و به کیفیت درمان همه دردها آشنایی کامل داشته باشد.

 

این مفسر برجسته قرآن کریم در ادامه خاطرنشان کرد: طبیب جامع الادوار بودن اگر محال نباشد، کار بسیار مشکلی است و شاید با وحدت ایجاد شده در نظام و وزارتخانه‏ها قابل دسترسی باشد.

 

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: مشکل این است که فکر می‏کنیم مرگ یک چاله است و اگر کسی بمیرد پوسیده میشود و به فراموشی سپرده میشود ولی اینطور نیست چرا که امام حسین(ع) در ظهر عاشورا فرمودند مرگ پل است و چاله نیست و انسان را از این دنیا به دنیایی دیگر منتقل می‏کند.

 

وی در ادامه با بیان این‏که انسان از پل مرگ باید بگذرد تا به عالم بالا برسد، تصریح کرد: اگر انسان با مرگ پوسیده میشد دیگر به محکمه عدل الهی دعوت نمیشد و بهشت و جهنمی در کار نبود.

 

حضرت آیت‏الله جوادی آملی با اشاره به این‏که انبیای الهی حرفهای تازه‏ای برای مردم آوردند، ابراز داشت: انبیای الهی می‏فرمایند انسان مرگ را میمیراند نه مرگ انسان را و انسان همیشه در مصاف با مرگ پیروز بوده است.

 

این مفسر برجسته قرآن کریم با تأکید بر این‏که کشور ما از نعمت‏های زیادی برخوردار است، اظهار داشت: کشور ما با این همه نعمت بسیار، یک صدم جمعیت جهان را  در خود جا داده است و دلیل ندارد که تحریم بتواند بر روی ما اثر گذارد.

 

این استاد برسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: کشور ما دارای خاک و آب مناسبی در جهان است و با وجود این نعمت الهی واردات گندم برای کشور ما فاجعه‏ای بسیار بزرگ و تاسف برانگیز است.

 

وی با اشاره به گرانی کالاهای مایحتاج مردم، ابراز داشت: ما کشوری نیستیم که نیاز به بیگانه داشته باشیم چرا که کشور ما یکی از غنی‏ترین کشورهای جهان از لحاظ معدن، خاک و آب است و اگر به توانایی‏های خود ایمان داشته باشیم و به آنها اتکا کنیم می‏توانیم این گرانی و تورم را شکست دهیم.

 

حضرت آیت‎الله جوادی آملی در پایان با بیان این‏که امام علی(ع) طبیب جامع الدوار بود و برای طبابت هم مرهم سفارش می‏کرد و هم داغ، تصریح کرد: دولت هم باید برای مردم طبیب باشد و مرهم برای مشکلات مردم فراهم کند و از طرفی هم کسانی که برای مردم مشکل ایجاد می‏کنند ماننداختلاس‏گران را داغ کند تا درس عبرتی برای دیگران شود./922/پ202/ج

ارسال نظرات