۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۳۷۱۱۶
در اقدامی ابتکاری؛

شورای طلاب در مدرسه علمیه حضرت زینب مشهد راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد از آغاز به کار شورای طلاب این مدرسه با هدف برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان مطابق با نیازهای نسل جوان خبر داد.
شورای طلاب در مدرسه علمیه حضرت زینب مشهد راه اندازی شد

بتول عزیزی، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اعلام این خبر، به ضرورت انجام این اقدام اشاره کرد و گفت: مدرسه علمیه حضرت زینب(س) همواره در پی ایجاد فضایی برای ورود طلاب به عرصه های مدیریت و برنامه ریزی بوده است و با جذب اندیشه‌های نو در عرصه های علمی و فرهنگی، تاکنون توانسته است طرح‌ها و برنامه‌های بسیاری را در پیشبرد اهداف علمی ـ تربیتی خود به اجرا درآورد.

 

وی افزود: شورای طلاب با هدف توسعه‌ فکری، ایجاد پشتوانه علمی و اجرایی، برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان مطابق با نیازهای نسل جوان، جامعه و رسالت حوزه تشکیل شده است.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران، بهره‌گیری از سرمایه فکری جوانان پویا و حضور ایشان در عرصه برنامه‌ریزی و مدیریت را امری ضروری خواند و ادامه داد: امیدواریم با ایجاد فضایی بانشاط، سطح کیفی و کمی برنامه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی مدرسه ارتقاء یابد.

 

وی، شناسایی استعداها و بهره گیری از توانمندی‌های طلاب متفکر در جهت تقویت برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی را از دیگر اهداف این طرح دانست و خاطر نشان کرد: مشارکت دادن طلاب در برنامه‌ریزی‌های مدرسه همگام با سیاست های کلان و واگذاری پروژه‌های علمی ـ فرهنگی به طلاب جهت مهارت آموزی آنان در دستور کار این شورا است.

 

عزیزی در ادامه به تبیین شرایط اعضای شورای طلاب پرداخت و گفت: این شورا به ازای هر 10 نفر طلبه، یک نفر عضو فعال دارد و هر عضو به مدت دو سال می‌تواند در شورا فعالیت کند.

 

وی افزود: مزایا و تسهیلاتی نیز همچون، اولویت دعوت به همکاری در امور اجرایی و تدریس در مدرسه، معافیت از پرداخت هزینه کتاب‌های درسی تا سقف 50 درصد معاف از پرداخت هر گونه هزینه فعالیت‌های فرهنگی شامل خرید کتاب، ایاب و ذهاب، اردو و برای اعضا شورا تعیین شده است.

 

دبیر شورای طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) گفت: معرفی به سایر نهادها جهت انجام فعالیت‌های علمی ـ پژوهشی، فراهم کردن زمینه شرکت در دوره‌های خاص علمی ـ پژوهشی با تأمین هزینه‌ها از دیگر تسهیلات این طرح است که اعضا در صورت فعالیت مستمر می توانند از آن ها بهره مند شوند.

 

عزیزی یادآورشد: مصوبات این شورا باید به تأیید مدیر و شورای سیاستگزاری مدرسه برسد و سپس به مرحله اجرا در آید.

 

گفتنی است اعضای شورا در مهر ماه با برگزاری انتخابات و اخذ رأی طلاب انتخاب شده اند و هم اکنون با شرکت در جلسات این شورا در حال فعالیت هستند./1309/ت302/ب5

 

ارسال نظرات