۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۳۷۱۴۵
آیت الله حیدری:

ایران به برکت وجود امام رضا محور اصلی مقاومت شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری جریان داعش و مسائل عراق را بازخورد کینه دشمنان نسبت به اهل‌بیت(ع) دانست گفت: ایران اسلامی به برکت وجود امام رضا(ع) به عنوان محور مقاومت در دنیا شناخته می‌شود؛ کشورهای جهان ایران را محور هلال شیعی می‌دانند.
آيت الله محسن حيدري

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جنبه علمی شخصیت امام رضا(ع)، گفت: مأمون با ظاهر حق به جانب، بزرگان ادیان گوناگون را به موضع گیری و ایراد شبهه و مسائل پیچیده علمی برای به چالش کشیدن امام رضا(ع) تشویق می کرد.

 

وی افزود: امام رضا(ع) با بینش و بصیرت الهی، بسیار محکم در مقابل این توطئه ایستادگی و با تبیین حقایق به زبان های عمومی و تخصصی مردم جامعه را هدایت کردند؛ بنابراین حضرت تهدیدهای دشمن را به سود جریان حق، تبدیل به فرصت کرد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به جایگاه امام رضا(ع) در گسترش تشیع در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از ورود امام رضا(ع)، تشیع در ایران به صورت کم‌رنگ بود اما با ورود حضرت، تشیع در ایران وسعت و عمق پیدا کرد و تثبیت شد.

 

وی با بیان این که ورود امام رضا(ع) به ایران، این کشور را تبدیل به پایگاه محبت به اهل بیت(ع) کرده است، ادامه داد: با ورود حضرت، ایران به قطب اصلی اهل بیت(ع) در مقابل مخالفان ایشان تبدیل شد، این مسأله به صورت ویژه در حکومت آل بویه و صفویه به فعلیت کامل رسید.

 

آیت الله حیدری با بیان این که قطبیت ایران در زمان جمهوری اسلامی به اوج جهانی رسید، ابراز داشت: در زمان کنونی، کشورهای جهان، ایران را محور هلال شیعی می دانند، از یک سو در کشورهای پاکستان، هندوستان و افغانستان و از سوی دیگر در کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان و کشورهای خلیج فارس، ائمه(ع) طرفداران بسیاری دارند.

 

وی جریان داعش و مسائل عراق را بازخورد کینه دشمنان نسبت به اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به برکت وجود امام رضا(ع) به عنوان محور مقاومت در دنیا شناخته می شود.

 

امام جمعه موقت اهواز در پایان، گفت: بارگاه امام رضا(ع) نماد تعالی بوده و بزرگ داشتن آن تعظیم شعائر الهی است، طرفداران اهل بیت(ع) در تمام جهان نسبت به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) عشق معنوی داشته و این مکان مقدس قبله گاه احساس مذهبی شیعیان جهان است.

 

گفتنی است، «هلال شیعی» نخستین بار از سوی «عبدالله» پادشاه اردن در سال 2004 میلادی مطرح شد، وی اعلام داشت: «کشورهای عربی سنی‌مذهب، از سوی هلال شیعی محاصره شده‌اند»،  به نظر «ملک عبدالله»، «هلال شیعی از ایران شروع و در این اواخر با حاکمیت شیعیان بر عراق تداوم یافته و شامل کشورهای سوریه و لبنان که با افزایش روزافزون جمعیت شیعه مواجه هستند، می شود./1323/ت302/ف       

ارسال نظرات