۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۳۷۴۷۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رفع حصر سران فتنه بدون توبه امکان پذیر نیست/ مقایسه فتنه گران با حر اشتباه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که مقایسه سران فتنه با حر و درخواست بخشش آنها نادرست است،‌ گفت: رفع حصر سران فتنه تا زمانی که توبه نکرده و لجاجت دارند؛ امکان پذیر نیست.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سالگرد نهم دی، افزود: در طول تاریخ همواره عده ای در مقابل انبیا و اولیای الهی اقدام به فتنه گری و کارشکنی کرده و مردم را از هدایت الهی محروم می کردند.

 

وی با بیان این که فتنه سال 88 نیز در راستای فتنه های تاریخی در برابر انبیا و امامان بود، اضافه کرد: در سال 88 فتنه گران با درست کردن موضوع تقلب و نسبت دادن آن به نیروهای حزب اللهی و اصولگرا می خواستند به خواسته های باطل خود برسند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که فتنه گران بعدا در مصاحبه های خود اذعان کردند که اصلا تقلبی در کار نبوده است، خاطرنشان کرد: با این وجود طولی نکشید که در سال 88 پرده ها کنار رفت و حق آشکار شد و مردم موفق شدند چهره های خائن را از شخصیت های خادم تشخیص دهند.

 

وی با اشاره به رهنمود های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در زمینه حفاظت از انقلاب از فتنه، اظهار داشت: بنیان گذار انقلاب اسلامی وصیت کرده اند که نگذارید این انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان بیفتد چرا که اگر این اتفاق روی دهد امانت انقلاب را از دست خواهیم داد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در مورد فتنه 88 فرموده اند که دو موضوع خودبزرگ بینی سران فتنه و وابستگی آنها به بیگانگان سبب گرفتار شدن فتنه گران در این دام شد که خود آنها و کشور را دچار مشکل کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: سران فتنه دل در گرو دشمنان داشتند و به رسانه های دشمنان امید بسته بودند به گونه ای که در برابر جبهه نجابت ملت و نظام اسلامی جبهه لجاجت تشکیل دادند.

 

وی اظهار کرد: در موضوع فتنه 88 رهبر معظم انقلاب به ارزش مداران و ولایت مداران توصیه کردند که نجابت خود را در برابر فتنه گران حفظ کنند و این گونه نجابت بر لجاجت غلبه کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: سران فتنه در آن مقطع 17 بیانیه علیه انقلاب، قانون اساسی، رهبری و ملت اسلامی صادر کردند و هشت ماه کشور را دچار اغتشاش و بی قانونی کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: با این وجود اکنون بعضی از افراد خواهان رفع حصر سران فتنه بوده و آنها را با حر بن ریاحی و بخشش وی از سوی امام حسین(ع) مقایسه می کنند در حالی که این قیاس کاملا نادرست است.

 

به گفته وی حر نجابت داشت اما لجاجت نداشت و در صحرای کربلا نیز با جدا شدن از صف باطل خدمت امام حسین(ع) رسید و از گذشته خود توبه و درخواست بخشش کرد در حالی که سران فتنه 88 حتی یک بار به اشتباه خود اعتراف نکرده اند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد اضافه کرد: در این میان برخی دایه مهربان تر از مادر شده و خواستار بخشش سران فتنه هستند اما این افراد باید بدانند رفع حصر سران فتنه تا زمانی که توبه نکرده و لجاجت دارند؛ امکان پذیر نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: این افراد با یزیدهای زمان و آمریکا و غرب هم پیمان شده و هنوز هم طلبکارانه حاضر نیستند توبه کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که با وجود تمام فتنه گری ها مردم بیدار و بصیر ایران اسلامی در نهم دی ماه سال 88 بساط آنها را در هم پیچیدند، افزود: مردم در یوم الله نهم دی تودهنی بزرگی به دشمنان خدا و دین خدا زدند و غیرت دینی خود را در برابر بی غیرتان دوست دار آمریکا و ایران بدون اسلام به نمایش گذاشتند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: البته حساب فتنه گران از فتنه زده ها جدا است چرا که در آن مقطع زمانی شماری از مردم به کاندیدایی رأی دادند اما بعدا با مشاهده اقدامات ناصواب وی از رأی خود پشیمان شدند./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات