۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۲۳۷۷۴۴
همزمان با گرامیداشت حماسه ششم بهمن؛

مسؤولان استان مازندران با آیت الله جوادی آملی دیدار می کنند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با گرامی داشت حماسه ششم بهمن مردم آمل در سال 60، مسؤولان مازندران با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار می کنند.
حماسه ششم بهمن آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، محمد محمدی، دبیر ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل شب گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی آمل با بیان این که دو رویکرد فرهنگی تشکیل حکومت علویان و حماسه اسلامی ششم بهمن مازندران متعلق به آمل است، گفت: ما برای زنده نگداشتن فرهنگ غنی شیعه علوی و پاسداشت حماسه اسلامی ششم بهمن باید کارهای زیربنایی را در دستور کار خودمان قرار دهیم.


وی با بیان این که حماسه ششم بهمن نشانگر عشق و علاقه والای مردم این دیار نسبت به ارزش های والای انقلاب اسلامی بود، گفت: مردم آمل به همگان نشان دادند که هیچ گاه تسلیم دشمنان نشده و همواره بر تحکیم و تثبیت آرمان های انقلاب اسلامی تاکید دارند.


محمدی با تاکید بر این که حماسه ششم بهمن از ابعاد ارزنده ای برخوردار بود، خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند که این سند ارزنده برای همیشه تاریخ به عنوان نماد اقتدار مردم آمل به یادگار خواهد ماند.


وی با اشاره به این که ابعاد حماسه اسلامی آمل باید تبیین شود، بیان داشت: نسل جوان جامعه باید نسبت به وقایعی هم چون شش بهمن آمل اطلاعات و آگاهی کاملی داشته باشد تا بتواند از این داشته های ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده کند.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل تصریح کرد: تاکنون هفت جلد کتاب و فیلم های کوتاه درباره این حماسه رونمایی و ساخته شده و انتظار می رود، وزارت آموزش وپرورش برای ترویج این حماسه و زنده نگه داشتن آن در کتاب های درسی دانش آموزان اقداماتی را انجام دهد.


دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل، افزود: با وجود این که حماسه ششم بهمن در وصیت نامه سیاسی الهی امام عزیز درج شده و مقام معظم رهبری بر ماندگاری آن تاکید فراوان دارند، هنوز بعد از 33 سال ردیف اعتباری وجود ندارد که باید حمایت های لازم در راستای پاسداشت این حماسه بزرگ صورت گیرد.


وی با بیان این که ویژه برنامه های بزرگداشت حماسه ششم بهمن باید در سطح استانی برگزار شود، گفـت: در این راستا نیازمند حمایت های آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و استاندار مازندران هستیم تا ویژه برنامه هایی در شهرهای استان برگزار شود.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی, گفت: همزمان با نزدیک شدن ایام پاسداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل، اعضای ستاد بزرگداشت این حماسه و برخی مسؤولان استانی با این عالم گرانقدر دیدار کرده و از رهنمودهای معظم له بهره مند خواهند شد./1314/پ202/ب6

ارسال نظرات