۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۳۸۰۷۷
با پیگیری‌های خبرنگار پایگاه‌ حج در عراق؛

امکان خاکسپاری زائران ایرانی در نجف فراهم شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول واحد امداد و پیگیری ستاد عملیات شمسا مستقر در نجف خبر داد: در حالی که ظرفیت قطعه ۹ قبرستان وادی السلام نجف اشرف محل دفن اموات ایرانی تکمیل شده بود و دیگر امکان خاکسپاری در آن وجود نداشت، خرید ۲۰۰ متر زمین جدید، برای افرادی که متقاضی دفن اموات خود در مشهورترین قبرستان جهان هستند، خبر خوشی است.
قبرستان وادي‏السلام

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، اوایل امسال خبری را منتشر کردیم مبنی بر اینکه ظرفیت قطعه 9 قبرستان وادی السلام در اندازه 15×20 متر و تعداد280 قبر متعلق به اموات ایرانی تکمیل شده است و دیگر امکان به خاکسپاری در این قبرستان وجود ندارد.

آن زمان مسؤول واحد امداد و پیگیری ستاد عملیات شمسا مستقر در نجف این خبر را اعلام کرده و گفته بود که برای خرید و یا دریافت مجوز قطعه‌ای جدید در قبرستان وادی السلام با استانداری و شهرداری نجف نامه‌نگاری شده است که امیدواریم هرچه زودتر این امر اجرایی شود.

براساس پیگیری‌های خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و به گفته یکی از مسؤولان ستاد شمسا مستقر در نجف اشرف به تازگی 200 متر زمین با مجوز استانداری این شهر، خریداری شده است تا همچنان امکان به خاکسپاری اموات ایرانی در وادی السلام و آن هم در قطعه ای مشخص شده، وجود داشته باشد.

در حالی که ظرفیت قطعه 9 قبرستان وادی السلام نجف اشرف محل دفن اموات ایرانی تکمیل شده بود و دیگر امکان خاکسپاری در آن وجود نداشت، خرید 200 متر زمین جدید، برای افرادی که متقاضی دفن اموات خود در مشهورترین قبرستان جهان هستند، خبر خوشی است.

در روایات است که ارواح مؤمنان در قبرستان وادی السلام نجف گرد هم می‌آیند و هر مؤمنی که از دنیا برود ملکی روحش را به اینجا می‌آورد و هر کس که در این قبرستان دفن شود عذاب قبر از او برداشته خواهد شد.

قبرستان وادی‌السلام که بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین قبرستان‌های جهان محسوب می‌شود، از جنوب به حرم مطهر امام علی (ع) و خیابان اصلی نجف - کوفه (شارع علی بن ابیطالب)، از شرق به جاده نجف - کربلا، از شمال به منطقه حی المهندسین و غرب به دریای سابق نجف محدود می‌گردد.

در این قبرستان که بسیاری از نامداران و شخصیت‌های دینی و آیینی دفن شده‌اند، افزون بر قبور اهالی عراق، قبور مردم مختلفی از ایران، هند، پاکستان، لبنان و دیگر کشورها دیده می‌شود./840/د102/ف

ارسال نظرات