۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۳۸۴۳۴
مدیر عامل خبرگزاری رسا:

استکبار با استفاده از افراد مغرض داخلی به دنبال براندازی نظام است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام محققی با تأکید بر این‌که دشمن همیشه در حال برنامه ریزی و ایجاد اختلاف و فتنه در کشور است، گفت: دشمنان نظام اسلامی امروز بیکار ننشسته‌اند و با برنامه ریزی بر روی افراد کینه توز و مستعد فتنه گری به دنبال زمینه سازی برای براندازی نظام هستند.
حجت الاسلام محمد مهدي محققي حجت الاسلام و المسلمين محققي حجت الاسلام محمد مهدي محققي

حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در گفت‌وگویی به مناسبت سالروز حماسه نهم دی ماه، با بیان این‌که در سال های بعد از پیروزی انقلاب، نظام ما در مقاطع مختلف حوادث و رخدادهای گوناگونی را پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: مردم، نخبگان و مسؤولان انقلاب اسلامی در هر مقطع و زمانی بنا به سنت‌های الهی با امتحانات مختلف روبرو می‌شوند.

 

وی با تأکید بر این که قاطبه مردم به خاطر اعتقادات اسلامی و تبعیت از رهبری از همه این امتحانات و ابتلائات اجتماعی سربلند بیرون آمده‌اند، گفت: نظام اسلامی پس از حوادث و فتنه‌های مختلف پیشرفت کرده و یک قدم به جلو رفته است.

 

مردم با تبعیت از ولی فقیه تهدیدات را به فرصت تبدیل می کنند

حجت‌الاسلام محققی خاطرنشان کرد: در زمان امام راحل جنگ تحمیلی و فتنه ‌های اجتماعی همچون فتنه قائم مقامی منتظری با تدبیر ایشان و اطاعت مردم از ولی فقیه تبدیل به فرصتی برای اعتلای کشور شد.

 

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به فتنه‌های دوران رهبری مقام معظم رهبری، ابراز کرد: خواص بی بصیرت که تحمل رهبری ایشان را نداشتند هر چند وقت یک بار فتنه‌ای را با کمک عناصر ناراضی و ضد انقلاب داخلی، دشمنان خارجی و حمایت سرویس های جاسوسی کشورهای غربی به راه می‌اندازند.

 

این فعال عرصه رسانه با بیان این‌که بصیرت و هوشیاری رهبری و مردم سبب خنثی شدن فتنه 18 تیر 78 شد، افزود: دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد و دوباره در سال 88 با به وجود آوردن فتنه‌ای دیگر سعی در براندازی نظام اسلامی داشت.

 

وی با بیان این‌که در فتنه 88 مردم و جامعه به چند دسته تقسیم شده بودند، گفت: عموم مردم با عمق اعتقادات دینی و فرهنگ اسلامی ایرانی از هبری اطاعت کرده و با حضور به موقع خود توطئه‌های دشمن را خنثی کردند.


مدیرعامل خبرگزاری رسا ادامه داد: برخی از مردم در ابتدا به خاطر سوابق سران فتنه همراه آنها شدند و در این امر به دنبال اعتلای نظام اسلامی بودند اما پس از گذشت زمان و مشاهده جنایت‌های فتنه گران چهره واقعی آنها را شناخته و حماسه 9 دی را به وجود آوردند.

 

روشنگری های رهبر معظم انقلاب عمق جنایات و ماهیت فتنه گران را برملا کرد

حجت‌الاسلام محققی خطبه‌های نماز جمعه رهبر معظم انقلاب و سخنان روشنگرانه ایشان بعد از انتخابات سال 88 را سبب روشن شدن مسائل و عمق جنایات فتنه گران دانست و اظهار کرد: سخنان رهبری سبب شد کسانی که به اشتباه در مسیر فتنه گران قرار گرفته بودند به دامان ملت برگردند.

 

مدیرعامل خبرگزاری رسا نقش خواص در فتنه 88 را مورد توجه قرار داد و گفت: یک دسته از خواص با بصیرت خود در فتنه 88 عمارگونه عمل کردند و با تبیین شرایط موجود و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نقش اساسی در خاموش کردن فتنه داشتند.

 

نقش مراجع در بصیرت دهی به جامعه برای مقابله با فتنه

حجت‌الاسلام محققی همچنین نقش مراجع تقلید در سال 88 را در خنثی کردن توطئه‌های دشمن و روشنگری و بصیرت دهی به مردم مهم ارزیابی کرد.

 

این فعال عرصه رسانه با تأکید بر این‌که قصد فتنه گران چیزی جز براندازی نظام اسلامی نبود، خاطرنشان کرد: این هدف استکبار جهانی به مرور زمان و با توجه به اسناد به دست آمده از ستادهای مربوط به فتنه گران برای همه روش شد.

 

وی با بیان این‌که فتنه گران به خاطر نفاق درونی و این‌که در مقابل حق قرار گرفته‌اند همیشه دچار ترس هستند، گفت: فتنه همچون کف روی آب می‌ماند و استقرارش موقتی است از این رو فتنه گران همیشه منتظر پایان فتنه گری خود هستند.

 

فتنه گران موریانه وار به دنبال تضعیف پایه های نظام هستند

حجت‌الاسلام محققی حرکت و شیوه‌های تبلیغاتی رسانه‌های دشمنان را خزنده دانست و ابراز کرد: قرآن نیز یکی از ویژگی‌های نفاق را حرکت خزنده عنوان کرده است؛ رسانه‌های دشمن و فتنه گران با حرکتی شبیه موریانه به دنبال تضعیف پایه‌های نظام اسلامی هستند.

 

مدیرعامل خبرگزاری رسا در ادامه افزود: هرچه زمان گذشت و نظام، رهبری و دلسوزان نظام با سعه صدر به دنبال توبه و بازگشت سران فتنه بودند تا صحت انتخابات را تأیید کنند اما آنها نه تنها دست از فتنه گری و خواسته‌های نابجای خود برنداشته بلکه به ارزش‌های دینی و اعتقادی ملت و عاشورای حسینی نیز بی حرمتی کردند.

 

این فعال عرصه رسانه فعالیت رسانه‌های دشمن را در فتنه 88 مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در فتنه 78 به فاصله چند روز حضور مردم را در صحنه مشاهده کردیم اما در سال 88 این قضیه 8 ماه به طول انجامید که نشان دهنده حرکت حساب شده رسانه های استکبار بود.

 

رسانه ها از فتنه های آینده غافل نشوند

وی با تأکید بر این‌که رسانه های خودی نباید از فتنه‌های آینده غافل باشند، بر ضرورت اتحاد و همدلی رسانه‌ها و پرهیز از اختلافات حزبی و گروهی تأکید کرد.

 

حجت‌الاسلام محققی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که دولت سعی دارد با تبعیت از رهبری مشکلات مردم را حل کند، ابراز کرد: رسانه‌ها باید اختلافات را کنار گذاشته و با همدلی خود را برای برخورد با شیوه‌های دشمن آماده کنند.

 

مدیر عامل خبرگزاری رسا با تأکید بر این‌که دشمن همیشه در حال برنامه ریزی و ایجاد اختلاف و فتنه در کشور است، گفت: دشمنان نظام اسلامی امروز بیکار ننشسته‌اند با برنامه ریزی بر روی افراد کینه توز و مستعد فتنه گری به دنبال مهیا کردن زمینه‌های براندازی نظام هستند./927/ت301/ج

ارسال نظرات