۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۳۸۵۴۶
در دیدار با نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق صورت گرفت؛

قدردانی سفیر ایران از خدمات خالصانه مردم عراق در اربعین

خبرگزاری رسا ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در دیدار نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری با اشاره به حضور بی سابقه زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی، بر راه اندازی ستاد ملی اربعین در کشور تأکید کرد و خواستار برنامه ریزی جامع و دقیق برای سال آینده شد.
حسن دانايي فر سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حسن دانایی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در دیدار حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، حضور پرشور زائران ایرانی در اربعین حسینی را بی سابقه خواند و گفت: این حضور پرشور از پیش بینی ها خارج بود و همه مسؤولان را متعجب کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به حضور جمعیت میلیونی در کربلای معلی، مراسم باشکوه اربعین حسینی در امنیت کامل برگزار شد و این از برکت اهل بیت (ع) بود، اذعان داشت: ما از این حضور پرشور زائران غافلگیر نشدیم چراکه علاقه مردم به اهل بیت (ع) بسیار زیاد است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق مراسم باشکوه اربعین حسینی را که با حضور میلیونی زائران در کربلای معلی به وقوع پیوست، تحدی بر کسانی که علیه ملت مسلمان ایران و عراق تعدی کردند دانست و این حرکت عظیم را بی نظیر خواند.

وی بر راه اندازی ستاد ملی اربعین در کشور تأکید کرد و افزود: راهپیمایی اربعین حسینی از یک مراسم فراتر است و باید از هم اکنون برای سال آینده برنامه ریزی کنیم و ستادی ملی این اجتماع میلیونی را که علم و نماد مکتب اهل بیت (ع) در دنیا است، ساماندهی کند.

دانایی فر تأکید کرد: باید تقسیم کار صورت پذیرد و وظیفه هر سازمان به درستی مشخص و فعالیت های دقیق تر و نهادینه تری فراتر از برنامه های موجود و پیش بینی های معمولی برای سال آینده تدارک شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق برای ایام اربعین پیش از فرا رسیدن ماه محرم و هماهنگی های به عمل آمده با نهادهای مختلف در دو کشور ایران و عراق پرداخت.

وی ضمن قدردانی از ملت عراق برای پذیرایی خالصانه از زائران ایرانی در ایام اربعین، اظهار داشت: تکریم مردم عراق از مردم ایران در این ایام کم نظیر بود و نهایت همکاری را کردند و به راستی سنگ تمام گذاشتند.

دانایی فر با بیان اینکه برای همگرایی بیشتر و عمق بخشی به روابط بین دو کشور ایران و عراق باید از مردم این کشور تشکر کنیم، افزود: امروز به برکت رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری، همگرایی دو ملت ایران و عراق در طول تاریخ بی سابقه است که باید این فرصت را قدر بدانیم و برای استقرار دائمی آن تلاش کنیم.

وی در این دیدار که حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز حضور داشت، فعالیت های ستاد فرهنگی اربعین را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هر کار فرهنگی باید قبل از کربلا و در مسیرهای بغداد کربلا، نجف کربلا و حله کربلا صورت گیرد، چراکه زمینه کار فرهنگی در این مسیرها بسیار زیاد است.

ضرورت فراهم شدن شرایط آسان و قانونی برای زیارت عتبات

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نیز در این دیدار بر ضرورت برنامه ریزی جامع و فراهم کردن شرایط مناسب برای پذیرایی و اسکان زائران در سالهای آینده تأکید کرد و افزود: عشق مردم ایران به عتبات عالیات بسیار زیاد است، باید شرایط قانونی و آسان تر برای حضور زائران در کشور عراق فراهم شود.

وی در ادامه حضور پرشور زائران به ویژه زائران ایرانی را در ایام مختلف فرصت مناسبی برای فعالیت های فرهنگی دانست و تصریح کرد: باید با تدارک فعالیت های فرهنگی مناسب در این ایام، عشق زائران به اهل بیت (ع) در راستای فرهنگ زیارت ساماندهی شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق تأکید کرد: اکنون فرصت بسیار مناسبی فراهم شده است و باید همه نهادهای مرتبط با امر زیارت هماهنگ با یکدیگر از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و در راستای تبیین و فرهنگ سازی زیارت تمام تلاش خود را به کار ببرند.

وی همچنین از فعالیت های سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق تشکر کرد و گفت: بنده شاهد تلاش ها و فعالیت های آقای شکرالله طاهری سرکنسول ایران در کربلای معلی بودم که بسیار با انگیزه و خالصانه در حمایت و پشتیبانی از زائران تمام تلاش خود را به کار بست و هماهنگی مناسبی با همه نهادهای ذیربط فرهنگی داشت./840/د102/ف

ارسال نظرات