۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۳۸۶۱۹
قائم مقام وزیر کشور:

روحانیت می‌تواند بهترین واسطه میان مردم و مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر کشور با بیان این‌که روحانیت می‌تواند بهترین واسطه میان مردم و کارگزاران جمهوری اسلامی باشد، اظهار داشت: وزیر کشور نیز به همین منظور یک مشاور روحانی انتخاب کرد و از استانداران نیز خواست که یک مشاور روحانی برای خود انتخاب کنند.
حسينعلي اميري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مشاوران امور روحانیت استانداران سراسر کشور که به منظور همایشی دو روزه به قم سفر کرده‌اند، عصر امروز با حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار کردند.

 

در این دیدار حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که کشور ما دارای هرگونه سرمایه‌ای است، ضعف مدیریت را عامل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: وزارت کشور سهم تأثیرگذاری در اقتصاد کشور دارد؛ البته تمام وزارتخانه‌ها در این باره مسؤول هستند، آیا در نظام اسلامی باید بیکاری وجود داشته باشد که افرادی دست به خودکشی بزنند؟

 

وی ادامه داد: جامعه‌ مستقل می‌تواند یاور نظام باشد؛ اقتصاد مقاومتی به معنای وارد کردن کالا نیست، این برداشت اشتباه است، بلکه اقتصادی مقاومتی صادق آن است که ملت روی پای خود بایستد؛ وارد کردن کالا چنین مقاومتی ایجاد نمی‌کند.

 

در ابتدای این دیدار حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور گفت: وزارت کشور با درک صحیح از ویژگی روحانیت به سبب تأثیرگذاری و نقش آن در جامعه مشاورانی را از این نهاد انتخاب کرد.

 

وی افزود: نهاد روحانیت شیعه هیچ وابستگی به دولت نداشته و مستقل است که این سبب شده یک تحلیل درست و مناسبی از مسائل اجتماعی داشته باشند.

 

قائم مقام وزیر کشور با بیان این‌که روحانیت می‌تواند بهترین واسطه میان مردم و کارگزاران جمهوری اسلامی باشد، اظهار داشت: وزیر کشور نیز به همین منظور یک مشاور روحانی انتخاب کرد و از استانداران نیز خواست که یک مشاور روحانی برای خود انتخاب کنند.

 

وی ادامه داد: اکنون 30 استاندار مشاور روحانی انتخاب کرده‌اند و این‌ها می‌توانند رابطه خوبی میان مردم و استانداران برقرار کنند.

 

امیری با بیان این‌که حجت‌الاسلام نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت فرد بسیار فعالی است، اظهار داشت: ایشان به دنبال حل مسائل و مشکلات هستند، در این زمینه نیز اگر موضوعی ملی باشد به وزیر بیان می‌کنند و اگر ملی نباشد در وزارتخانه حل می‌شود./993/پ202/ف

ارسال نظرات