۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۳۹۰۳۷
دادستان کل کشور:

تا سران فتنه توبه نکنند هیچ مقامی نباید دم از رفع حصر بزند

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور با اشاره به وقایع فتنه 88 گفت: ایجاد حس امیدواری برای دشمنان نظام از نتایج رفتار نادرست سران فتنه بود و آن‏ها مرتکب یک گناه بزرگ و نابخشودنی در حق مردم و نظام اسلامی شدند.
حجت الاسلام رييسي دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور عصر جمعه در همایش«پیشگامان بصیرت، مدافعان ولایت» که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، با اشاره به معانی و مفاهیم ادعیه از جمله دعای سمات خاطر نشان کرد: خواندن و فهمیدن دعاهایی که در کتب شیعیان آمده حاصلش خدا شناسی، خود شناسی، راه شناسی و دوست و دشمن شناسی است.

 

داداستان کل کشور در تعریف فتنه ابراز کرد: فتنه یعنی دشمن جاده حق را آن‏چنان غبار آلود می‏کند که تشخیص مسیر حق از باطل غیر قابل ممکن می‏شود؛ البته تشخیص راه حق برای کسانی که حق مدار هستند سخت نیست، با این وجود گاهی نیز یاران امام علی(ع) به ایشان مراجعه می‏کردند و از راه تشخیص حق پرسش می‏کردند که امام علی(ع) در پاسخ می‏فرمودند«نحن المیزان» میزان ما هستیم، به ما نگاه کنید.

 

وی در بخش دیگر با متفاوت دانستن فتنه 88 با دیگر فتنه‏ها گفت: از ابتدای انقلاب، فتنه‏های بسیاری علیه نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی و اجرا شده است؛ فتنه اخیر تفاوت بزرگی با انواع قبلی خود داشت و آن ایجاد حس امیدواری در دشمن بود، تا جایی که دشمنان جای پای خود را در ایران احساس می‏کردند و به همین دلیل سران فتنه مرتکب یک گناه بزرگ و نابخشودنی در حق مردم و نظام اسلامی شدند. 

 

حجت الاسلام والمسلمین رییسی درباره چگونگی رسیدن دشمن به اهداف خود افزود: برخی در داخل کشور بر خط تقلب سوار شدند و در دل مردم تردید ایجاد کردند، به گونه‏ای که برخی خواص نیز دچار تردید شده بودند؛ سپس به گفته خودشان مشخص شد که تقلب اسم رمزی بوده تا مردم را به خیابان‏ها بکشانند؛ آنها با این کارشان، 8 ماه به امنیت مردم در کوچه و خیابان تعرض کردند.

 

نماینده مجلس خبرگان در خصوص حمایت سران استکبار جهانی از آشوبگران، خاطرنشان کرد: برای نخستین دفعه تمامی سفارت خانه‏های استکباری متحد شدند و رسما اعلام کردند، درب سفارت خانه‏ها برر روی آشوبگران باز است و می‏توانند به آن‏جا پناهنده شوند؛ بی بی سی فارسی برای اولین بار 24 ساعته شد و شبکه‏های اجتماعی بیش از پیش فعال شدند.

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود به حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: زمانی که مردم با بصیرت متوجه شدند هدف اصلی آشوبگران،از بین بردن اصل ولایت فقیه و عنوان اسلامی، از جمهوری اسلامی ایران و همچنین جسارت به عزادراری برای امام حسین(ع) است، به صورت خود جوش در 9 دی به صحنه آمدند و با تجدید میثاق با ولایت، اعلام کردند با تمام توان از انقلاب اسلامی محافظت می‏کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، حصر سران فتنه را مصلحت نظام دانست و بیان کرد: مسؤولان عالی و امنیتی کشور، با توجه به تدابیر رهبر معظم انقلاب و مصالح نظام تصمیم گرفتند عاملان این فتنه را به حصر خانگی محکوم کنند تا در زمان مناسب به اعمالشان رسیدگی شود.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدواریم سران فتنه توبه کنند و به اشتباه بودن اعمالشان اعتراف کنند، در غیر این صورت تا زمانی که بر مواضع خود پای فشاری می‏کنند، به هیچ وجه نباید از سوی هیچ مقامی حرف از رفع حصر شنیده شود.

 

گفتنی است این همایش با حضور خانواده شهدا، جانبازان، طلاب و برخی مسئولان استان قم برگزار شد./840/پ202/ج

ارسال نظرات