۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۳۹۰۸۳
آیت‌الله علوی گرگانی:

شهید نواب صفوی برای دفاع از حریم اسلام حرکت کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر شناساندن خدمات شخصیت‌های همانند شهید نواب برای جامعه گفت: شهید نواب صفوی نیز از شخصیت‌های محترم و بزرگواری بودند که برای دفاع از حریم اسلام حرکت کردند.
2/ آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم در دیدار جمعی از اعضای برگزار کننده مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی، با بیان این‌که شهید و آثار او حی است، اظهار داشت: گاهی افراد آثاری به جا می‌گذارند که پس از مرگ او نیز از آثار حیاتی جامعه به شمار می‌آید.

 

وی افزود: شهدا افزون‌بر این‌که در نزد خدا بوده و روزی دریافت می‌کنند، آثارشان نیز زنده است؛ شهید نواب صفوی نیز از شخصیت‌های محترم و بزرگواری بودند که برای دفاع از حریم اسلام حرکت کردند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر شناساندن خدمات شخصیت‌های همانند شهید نواب برای جامعه اظهار داشت: زنده نگه داشتن آثار این عزیزان بسیار خوب و ارزنده است، حرکت شما نیز برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهید نواب بسیار ارزنده، مثبت و پسندیده است.

 

وی ادامه داد: شهید نواب در نزد مرحوم والد ما شرح لمعه می‌خواند و پدرم تعریف می‌کرد، وقتی در ایران سر و صدا شد، شهید نواب روزی برخواست و گفت «در ایران مرد پیدا نشد که جواب فلانی را بدهد»؛ پس از چند روز دیدیم در کلاس درس شرکت نمی‌کند و متوجه شدیم که به ایران آمده است.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در پاسخ به درخواست اعضای برگزار کننده مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی برای شرکت در مراسم کلنگ زنی احداث حسینیه این شهید عنوان کرد: بنده نمی‌توانم با وجود بزرگان حوزه و مراجع در این مراسم شرکت کنم.

 

وی یادآور شد: بنده با خدای خود عهده کردم تا بزرگانی هستند بنده در این کار جلو نمی‌روم؛ حتی اگر این کار به نام من هم است با جان و دل به بزرگان دیگر واگذار می‌کنم؛ البته برای مراسم کلنگ زنی از جانب خود نماینده‌ای می‌فرستم./993/پ202/ج

ارسال نظرات