۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۳۹۱۴۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خبر داد؛

راه اندازی چهار نمایندگی اداره‌ کل اوقاف آذربایجان شرقی در شهرهای استان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: چهار نمایندگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در شهرهای عجب شیر، هشترود، چارویماق و خداآفرین راه‌اندازی می شود.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در جلسه احیای موقوفات و امور مساجد شهرستان عجب شیر با بیان این‌که هم اکنون حدود سه هزار موقوفه و بیش از 10 هزار رقبه در استان ثبت شده است، گفت: سال جاری با عنوان نهضت سند گرفتن موقوفات نامیده شده است.


وی با بیان این‌که اداره کل اوقاف برنامه‌ریزی‌های لازم برای دریافت سند تمامی موقوفات استان را انجام داده است، خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه جامع موقوفات از گام های اساسی برای شناسنامه دار کردن همه موقوفات است. احیای سنت حسنه و تغییر و تحول در نگاه جامعه به وقف بدون تلاش و همکاری جامعه رسانه ای امکان پذیر نیست.

 

حجت الاسلام حسینی از ایجاد چهار نمایندگی این اداره کل در شهرستان های عجب شیر، هشترود، چارویماق و خداآفرین خبر داد و افزود: در سال 80 تنها هشت شهرستان استان دارای اداره اوقاف و امور خیریه بود که اکنون در 17 شهرستان اداره و دفتر نمایندگی راه اندازی شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، ساماندهی هیأت امنای مساجد را از اولویت های کاری این اداره کل اعلام کرد و ادامه داد: 60 درصد از مراجعات به اداره کل استان در زمینه مساجد است؛ کل اعتبار مساجد استان 10 میلیارد ریال است، که از این اعتبار حدود 50 درصد تخصیص یافته است.


وی در ادامه از ثبت 70 وقف جدید در سال جاری خبر داد و گفت: سنت حسنه وقف که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) آن را بین ما به یادگار گذاشته اند، انسان محکوم به فنا در این جهان را ماندگار می کند، کسی که در جایگاه وقف قرار می گیرد، خودخواهی را کنار گذاشته، از این دنیا منقطع شده و اموال خود را در راه خدا وقف می کند. وقف، میراث جاودانه و ثمره عمر انسان است.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه هم اکنون 450 مدرسه و چهار بیمارستان موقوفه در تبریز در حال خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: اسفند امسال تبریز میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم است که با حضور بیش از 500 نفر در رشته های مختلف قرآنی همراه خواهد بود.


همچنین مهدی دواتگری، نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در سخنانی خواستار تسریع در ایجاد نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه در عجب‌شیر شد و با تأکید بر رفع مشکل سند مالکیت سه روستای تجرق، مهماندار و ینگنجه این شهرستان اظهار داشت: مردم این روستاها به علت موقوفی بودن این زمین ها نمی توانند از وام های بنیاد مسکن برای مقاوم سازی خانه های خود استفاده کنند./935/پ202/ب6

ارسال نظرات