۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۳۹۱۹۵
عضو جامعه روحانیت مبارز مطرح کرد؛

لزوم برخورد دقیق و حساب شده با جریان تندروی شیعه/ آزادی عمل و حمایت همه جانبه غرب از تشیع لندنی گویای واقعیاتی تلخ است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت مبارز تهران بر لزوم برخورد دقیق و حساب شده با جریان تندرو و افراطی شیعه که با توهین به مقدسات اهل سنت در آتش اختلافات مسلمانان می دمند تاکید کرد و آزادی عمل این جریان و حمایت همه جانبه کشورهای غربی و استکباری از آنها را گویای واقعیتی تلخ دانست.
شجوني
حجت الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در پاسخ به این سوال که با وجود تاکیدات آموزه‌های دینی و قرآنی بر وحدت، چرا امروز جامعه اسلامی دچار گرفتاری و اختلاف و کشمکش شده است، تصریح کرد: در تمام کتاب‌های آسمانی به وحدت سفارش شده و خداوند در قرآن می‌گوید که به ریسمان الهی متصل شوید و تفرقه نداشته باشید. مردم با وحدت شاه را بیرون کردند و امام(ره) را آوردند و یک انقلاب را سروسامان دادند.
 
این فعال سیاسی ابراز داشت: شیطان چه به معنای ابلیس و چه به معنای آمریکا، وحدت را نمی‌پسندد؛ اگر کشورهای اسلامی با هم متحد بودند، آمریکا و صهیونیست ها فرصت جولان و عرض اندام پیدا نمی کردند.
 

وی در ادامه افزود: تفرقه بین مسلمین با دلارهای آمریکایی بوجود می‌آید، به طوری که یک آلمانی به طمع دلار با داعش همکاری می‌کند و عملیات انتخاری علیه مسلمین انجام داده و خود را می‌کشد و دیگران را هم به کشتن می دهند.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه گوش ندادن به ندای وحدت قرآن و انبیا(ع) و عمل نکردن به آن از دلایل اصلی تفرقه است، اظهار داشت: در قرآن آمده است که اهل جهنم می‌گویند: اگر ما گوش می‌دادیم و و عقل‌مان را به کار می‌انداختیم، اهل جهنم نبودیم. تمام انبیاء، اولیای الهی عقل و شرف و ایمان ما را به گوش دادن و سپس عمل کردن راهنمایی می‌کنند؛ بنابراین اگر ما گوش بدهیم و عمل نکنیم، همین اختلاف‌ها و تفرقه‌ها پیش می‌آید.

 

حجت الاسلام شجونی در تعریف هفته وحدت بیان داشت: هفته وحدت معنی‌اش این نیست که شیعه، سنی و سنی شیعه شود، بلکه این دو طایفه باید دشمن مشترک را بشناسند و در مقابل آن با هم متحد شوند؛ انگلیس و آمریکا نه طرفدار و حامی شیعه هستند و نه سنی، ولی دعوا، اختلاف و تفرقه ما را می‌خواهند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که چه راهکارهایی را برای مقابله با برخی افراطیون شیعه که با مبادرت به برخی اقدامات آتش اختلافات را شعله ورتر می کنند، پیشنهاد می کنید، عنوان کرد: وقتی مقام معظم رهبری و دیگر علما و مراجع بزرگوار می‌فرمایند که قمه‌زنی و یا توهین به مقدسات اهل سنت حرام است، برخی افراطیون شیعه مانند سید صادق شیرازی در قم و مروجان لندن نشین افکار وی در لندن و دیگر نقاط آشکارا با فتوای ایشان مخالفت کرده و اقدام به ترویج قمه‌زنی و توهین به مقدسات اهل سنت می‌کنند، به نظر می رسد که اینها عنادی داشته باشند و باید با آنها برخورد دقیق و حساب شده ای داشت. 

 

وی حمایت همه جانبه غرب و کشورهای استکباری از این جریان و آزادی عمل آنها را گویای واقعیاتی تلخ و دردناک ذکر کرد.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان با اشاره به جایگاه ولی فقیه در حکومت اسلامی گفت: در کتب فقهی داریم که وقتی رأس حکومت اسلامی یک حاکم عادل باشد، همه مردم حتی مراجع تقلید باید از او تبعیت کنند و تمام مراجع معظّم تقلید ما نیز با سیاست‌های مقام معظم رهبری موافق هستند./841/ت301/ج

 

ارسال نظرات