۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۳۹۲۰۶
امام جمعه سقز:

اسلام منشأ عزت و سربلندی بشریت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان سقز گفت: دین اسلام منشأ عزت و سربلندی برای بشریت است و انسان‌ها را از هرگونه ذلت و خواری در دنیا حفظ کرده و سعادت ابدی را به همراه دارد.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، ماموستا حسین زاده، امام جمعه سقز در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر که روز گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: عمل به قرآن کریم و معارف دین مقدس اسلام، عزت و سربلندی را به همراه دارد، دین اسلام منشأ عزت و سربلندی برای بشریت است و انسان‌ها را از هرگونه ذلت و خواری در دنیا حفظ کرده و سعادت ابدی را به همراه دارد.


وی ادامه داد: امروز که مسلمانان در سراسر جهان از هر طرف مورد هجمه دشمنان دین قرار گرفته اند رسالت روحانیت است که به عنوان قشری تأثیر گذار در جامعه در جهت احیاء و عمل به امر به معروف و نهی از منکر حرکت کند.


امام جمعه سقز گفت: احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها با گفتن و شعار دادن انجام نمی شود، بلکه باید همراه با عمل باشد، امر به معروف و نهی از منکر سبب تقویت پایه دینی مسلمانان می شود و هر فرد مسلمان باید خود به عنوان یک مبلغ در این راستا حرکت کند.


ماموستا حسین زاده تصریح کرد: پیروی از راه و روش پیامبر اکرم (ص) سبب رستگاری انسان خواهد شد و اتحاد و همدلی مردم موجب بی‌اثر کردن توطئه‌های دین دشمنان ایران اسلامی می‌شود، اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر به نحو درست در جامعه اجرا شود توطئه‌ها و برنامه‌های تفرقه‌افکنانه و منحرفانه دشمنان با شکست مواجه می‌شود.


وی  با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و میلاد نبی مکرم اسلام(ص) به بزرگی این ماه اشاره کرد و گفت: باید مسلمانان در این ماه تلاش کنند مراسم مولودی خوانی و جشن های این ایام را در جهت عمل به دستورات دینی برگزار کنند تا عبادت آنها خشنودی خداوند را به دنبال داشته باشد.


امام جمعه سقز به ضرورت تقویت وحدت در میان مسلمانان اشاره کرد و افزود: خدشه به وحدت اسلامی زمینه‌ساز شکست مسلمانان از دشمنان است و ملت‌های مسلمان باید در برابر کسانی که به دنبال تفرقه‌افکنی در جهان اسلام هستند هوشیار باشند.


ماموستا حسین زاده خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) همواره در اندیشه آرامش و عزت مسلمین بوده‌اند، ما هم وظیفه داریم به عنوان رهرو این برگزیده الهی در جهت اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر که موجبات آسایش جامعه را فراهم می‌کند، حرکت کنیم./967/پ202/ب6

ارسال نظرات