۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۲۳۹۴۱۱
قائم مقام کانون بینش اهل بیت رفسنجان:

تقلید از شیوه های غربی بدون در نظر گرفتن ابعاد تربیتی، به فرهنگ ما آسیب می زند

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام کانون فرهنگی بینش اهل بیت رفسنجان با بیان این‌که فعالان فرهنگی باید ابزار دشمن را بشناسند و از همان ابزار علیه آنها استفاده کنند، گفتک در عرصه فرهنگی نیازمند به حضور جوانان حزب اللهی در رشته های کارگردانی و فیلم سازی هستیم که بتوانند فیلم ها و انیمیشن های مذهبی برای کودکان، نوجوانان و جوانان بسازند.
تهاجم فرهنگي

حجت الاسلام سعید درّکی، قائم مقام کانون فرهنگی بینش اهل بیت(ع) مسجد جامع رفسنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: تهاجم فرهنگی از سال 67 که اواخر جنگ بود شروع شد و پس از جنگ، ما در بحث فرهنگی عقب نشینی کردیم و روی بسیاری از ارزش ها مانند نماز و حجاب کار نکردیم، از آن طرف دشمن با اهداف برنامه ریزی شده کار می کند.

وی در ادامه افزود: فعالان فرهنگی ابتدا باید ابزار دشمن را بشناسند، سپس از همان ابزار بر علیه او استفاده کنند ما در عرصه فرهنگی نیازمند حضور جوانان حزب اللهی در رشته های کارگردانی و فیلم سازی هستیم که بتوانند فیلم ها و انیمیشن های مذهبی برای کودکان، نوجوانان و جوانان بسازند.

 

حجت الاسلام درکی در رابطه با راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی، بیان داشت: باید از پایه با کودکان در مهد کودک و دبستان کار کرد.

 

وی افزود: بازیهای رایانه ای می تواند اثر مخربی بر جوانان ما داشته باشد، دشمن به راحتی می تواند از این راه به کودکان و جوانان ما آسیب بزند همچنین به وسیله اسباب بازی و عروسک فرهنگ غرب را در جامعه ما تبلیغ می کند.

 

حجت الاسلام درکی خاطرنشان کرد: چند سال قبل، عروسک های دارا و سارا در کشور با شکل و شمایل ایرانی ساخته شد اما متأسفانه به علت تبلیغات اندک در بین کودکان جا نیفتاد.

 

قائم مقام کانون بینش اهل بیت (ع) تأکید کرد: یکی از کارهای مؤثر فرهنگی کار در زمینه لوازم التحریر است اخیرا شاهد هستیم که عکس پشت جلد دفترها عکس شهدا و شخصیت های مذهبی و ملی کار می شود که یکی از بهترین کارهای فرهنگی است، اما این به تنهایی کافی نیست و رسانه ها و فضای مجازی باید تبلیغات این محصولات را به بهترین شیوه انجام دهند.

 

وی افزود: در این عرصه تبلیغات بسیار مهم است، اگر فرزند ما فیلم و عکس شهیدی را در تلویزیون و اینترنت ببیند، به وی علاقه مند شده و چنانچه عکس او روی کیف و دفتر باشد، خریداری می کند.

 

قائم مقام کانون بینش اهل بیت(ع) در پایان نقش صدا و سیما را در مقابله با تهاجم فرهنگی بسیار مؤثر دانست و گفت: متأسفانه در بعضی از فیلم ها از زندگی مدرن و فیلم‌های شبکه های غربی تقلید می شود که این خودش از مصادیق تهاجم فرهنگی است، ما نباید بدون در نظر گرفتن آثار فرهنگی و تربیتی، از نمادها و شیوه های غرب پیروی کنیم، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ اسلامی و بومی باید در همه عرصه ها مورد توجه قرار گیرد و در تمام برنامه ها پیوست فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد. /972/ت302/ب4

ارسال نظرات