۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۲۳۹۶۱۷
مدیر حوزه علمیه امام صادق دماوند:

وحدت سد محکمی در برابر توطئه‌های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند با بیان اینکه وحدت سد محکمی در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام است، گفت: مردم با تبعیت از افراد آگاه، زمان‌شناس، مکان‌شناس و اسلام‌شناس واقعی می‌توانند از خطر تفرقه دور بمانند و اهل تفرقه را کنار بزنند.
حجت‌الاسلام رضا حاج آقايي، مدير مدرسه علميه امام صادق(ع) شهرستان دماوند

حجت­الاسلام رضا حاجی­آقایی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره تأکید بر وحدت کلمه در مبانی اسلامی اظهار داشت: در اسلام و آیات قرآن تأکید بسیاری به وحدت شده است که آیه «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا»، مسلمانان را نسبت به چنگ زدن به ریسمان الهی و پراکنده نشدن دعوت می­کند.

 

ائمه اطهار پرچم­دار وحدت

این کارشناس دینی با بیان اینکه ماندگاری مذاهب با عنایت ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: با مطالعه تاریخ صدر اسلام در می­یابیم که اهل بیت(ع) تأکید بسیاری نسبت به وحدت کرده­اند و ائمه اطهار(ع) پرچم­دار وحدت بوده­اند؛ صلاح بر این بوده است که مذاهب بمانند و اسلام با همین مذاهب فعلی در مقابل هجمه­ها و شیطنت­های خارج از اسلام پا برجا بماند.

 

وی افزود: در صورت عدم وجود مذهب تشیع، سایر مذاهب نیز به نحوی مدیون و وامدار اهل بیت(ع) هستند و این مطلب نشان­دهنده این نیست که سایر مذاهب مورد پسند ائمه اطهار(ع) بوده است، اما بایستی در مقابل هجمه­های ضددینی و ضد اسلامی باقی می­ماندند.

 

وحدت به معنای عقب نشینی از اعتقادات نیست

 مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند با اشاره به لوازم ایجاد وحدت کلمه در دنیای اسلام ابراز داشت: هر چه جوامع اسلامی شکننده­تر شوند، نفوذ کشورهای ضد اسلامی و کشورهای با نگاه استعمار و استکباری، راحت­تر خواهد شد؛ بنابراین بهترین راه برای ایستادگی در برابر شیطنت‌ها و نفوذ دشمن، وحدت و لازمه آن، نفوذناپذیر شدن جامعه اسلامی است.

 

حجت­الاسلام حاجی­­آقایی با بیان اینکه وحدت به معنای عقب­نشینی از اعتقادات نیست، گفت: وحدت به معنای اتحاد و کنار هم بودن است، نه به معنای یکی شدن در یکدیگر و کنار هم بودن به معنای دست کشیدن از مذهب نیست.

 

وحدت عاملی برای حضور علمای مذاهب در کنار یکدیگر

این کارشناس دینی درباره اهمیت وجود وحدت خاطرنشان کرد: وجود وحدت عاملی برای حضور علمای مذاهب در کنار یکدیگر است و این یکی از آثار وحدت به شمار می‌رود که در این صورت می­توانند ادله خود را مطرح کنند.

 

وی افزود: مردم به جز مشترکات چیزی را مشاهده نمی­کنند و همین وجود مشترکات، بدون در نظر گرفتن اختلافات موجود را عاملی در جهت یکی دانستن خود با یکدیگر می­دانند.

 

تبعیت از افراد آگاه به اسلام و زمان و مکان راهی برای دوری از تفرقه

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند با اشاره به راه شناخت جریان تفرقه اظهار داشت: کسی می­تواند مانعی در برابر تفرقه شود و نسبت به این مسائل بصیرت داشته باشد که اسلام، دنیای امروز و جایگاه مسلمانان را در فضای امروز به خوبی بشناسد و اگر کسی بصیرت نسبت به زمان و دستورات اسلامی را نداشته باشد، عاملی در جهت اختلاف و تفرقه خواهد شد.

 

حجت­الاسلام حاجی­­آقایی افزود: مردم با تبعیت از افراد آگاه، زمان­شناس، مکان­شناس و اسلام­شناس واقعی می­توانند از خطر تفرقه دور بمانند و افراد اهل تفرقه را کنار بزنند./822/ت302/ی

ارسال نظرات