۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۳۹۸۸۱
مدیر حوزه های علمیه کاشان:

غنای تعالیم اسلام و فرهنگ شیعه جهان را به تعظیم وادار کرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه شهرستان کاشان با بیان این‌که فرهنگ شیعه، از چنان غنایی برخوردار است که در طول تاریخ، دشمنان آن نتوانسته‌اند در مقابل تعالیم والا و آگاهی بخش آن فرهنگ سازی کنند، گفت: غنای تعالیم اسلام و فرهنگ شیعه است که جهان را به تعظیم وادار کرده است.
حجت الاسلام منصورفرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی، مدیر حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در کارگاه توانمندسازی مربیان و معاونان پرورشی مدارس کاشان افزود: فرهنگ شیعه، از چنان غنایی برخوردار است که در طول تاریخ، دشمنان آن نتوانسته‌اند در مقابل تعالیم والا و آگاهی بخش آن فرهنگ سازی کنند.

 

وی افزود: مربیان و معاونان پرورشی باید به عنوان یک روانشناس مخاطب خود را به خوبی بشناسند چرا که غنای تعالیم اسلام و فرهنگ شیعه است که جهان را به تعظیم وادار کرده است.

 

مدیر حوزه های علمیه شهرستان کاشان افزود: ما آسیب‌ها را تشخیص داده ایم اما برای رفع آن اقدامی نکرده ایم و تکرار راهکارهای گذشته نیز کار اشتباهی است.

 

حجت الاسلام فرجی افزود: مُدرنیته، سوءاستفاده از لذت های واقعی و مشروع انسان است، چرا که فیلم، تفریح، تنوع و آزادی را به گونه ای تعریف می‌کند که آسیب برای فرهنگ جامعه است.

 

وی با اشاره به این که  اگر ما فرهنگ خود را به عنوان الگو منتقل می کردیم هرگز آسیب نمی دیدیم گفت: ما از اینترنت و فضای سایبری نمی ترسیم، اما سؤال اساسی این است که بدانیم در مقابل آثار آن، چه فرهنگی اثرگذار است.

 

 مدیر حوزه های علمیه شهرستان کاشان گفت: خانواده محور کارهای فرهنگی است و اگر فرهنگ سالم در وجود فرزندان نهادینه شود، هر کجا که باشند، آسیب نخواهند دید.

 

حجت الاسلام فرجی یادآور شد: قرآن کتاب هدایت و سعادت جامعه بشری است و این کوتاهی و قصور ما است که یک فرهنگ متعالی و غنی داریم ولی مفاهیم آن را نمی‌شناسیم./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات