۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۳۹۹۴۸
در تبریز؛

نخستین کنفرانس ملی فضای سایبری و تحولات فرهنگی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین کنفرانس ملی فضای سایبری و تحولات فرهنگی، 15 بهمن ماه سال 93 در تبریز برگزار می‌شود.
فضاي سايبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین کنفرانس ملی فضای سایبری و تحولات فرهنگی، 15 بهمن ماه سال 93 در تبریز برگزار می‌شود.

 

بلوار شهریار، تالار همایش‌های ملی و بین الملل تبریز محل برگزار این همایش است.

 

همچنین مهلت ارسال مقاله تا 20 دی ماه 93 تمدید شد؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنند.

 

گفتنی است، امروزه فضای سایبری و سایر امکانات مهندسی فناوری اطلاعات، تاثیرات شگرفی بر جوامع داشته و می توان ادعا کرد که شناخت بیشتر از مهندسی فناوری اطلاعات، شناخت بیشتر در امور اجتماعی و فرهنگی نیز محسوب می شود. لذا بررسی و مطالعه تاثیرگذاری صنایع فناوری اطلاعات بر جریانهای اجتماعی و فرهنگی، خود مقوله ای مهم محسوب شده بطوریکه اندیشمندان و مسئولین گرامی نیز بارها نگرانی­ها و انتظارات مورد نظر خود را در این زمینه مطرح نموده اند. هدف این کنفرانس مطالعه و بررسی کالاها و محصولات سایبری فرهنگی و تاثیرگذاری آنها بر تحولات فرهنگی جامعه است. با توجه به اینکه صنعت اینترنت و جهان مجازی به سرعت در حال گسترش است، لذا تاثیرگذاری ارتباطات بر ارزش­های اجتماعی نیز به سرعت در حال گسترش می­باشد. در نتیجه تبدیل ارزشها به ضد ارزش یا برعکس تبدیل ضد ارزشها به ارزش های فرهنگی و اجتماعی شتاب نگران کننده ای یافته است.

 

با توجه به اینکه تحولات فرهنگی ناشی از عصر اطلاعات بر همه اقشار جامعه تاثیر گذار خواهد بود، لذا اتخاذ سیاست ها و شیوه های درست فکری و عملی در این راستا نیاز به هم اندیشی و هم آوایی مسئولین و اندیشمندان گرامی دارد. در همین راستا دبیرخانه دائمی کنفرانس تلاش می­نماید با اتکاء به نظرات و عقاید محققین و دانشمندان حوزه­ های سایبری، فرهنگی و اجتماعی، موضوعات مهم فرهنگی سایبری را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد و امید است نتایج ارزنده و موثری حاصل گردد.

 

باید توجه داشت که امروزه همه شهروندان یک جامعه در یک رویارویی نرم با سایر فرهنگ ها و تمدن ها قرار دارند و برای حفظ هویت ملی و مذهبی خود و نیز برای کسب موفقیت بیشتر در این رویارویی، نیازمند اندیشیدن و تولید محصولات فرهنگی بومی هستند./993/پ203/ب4

ارسال نظرات