۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۴۰۴۳۶
استاد حوزه علمیه خراسان خطاب به فعالان جشنواره عمار؛

در عرصه هنر آرمان‌گرایی خود را حفظ کنید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این‌که فعالان در این عرصه باید دقت کنند آرمان‌گرایی آنان تضعیف نشود، گفت: فعالان هنری مراقب باشند منفعل نشوند، همان‌طور که تکنیک و مهارتشان افزایش پیدا می‌کند، سعی کنند آرمان‌گرایی آنان نیز همچنان محفوظ بماند و تعمیق و رشد پیدا کند.
حجت الاسلام نظافت

حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهم‌ترین ویژگی جشنواره مردمی فیلم عمار را به فعلیت درآوردن ایده «ما می‌توانیم» در عرصه هنر دانست و گفت: انقلاب اسلامی هنوز برخی عرصه‌ها به‌ویژه عرصه هنر را به‌درستی فتح نکرده است.

 

وی بابیان این‌که امروز زبان هنر، زبان بسیار رسا و گویایی است، ادامه داد: در این عرصه بچه‌های حزب‌اللهی جرأت و اعتماد به‌ نفس پیداکرده‌اند تا حضور پیدا کنند؛ آنان در عرصه‌ای که برخی سینماگران برای خود درست کرده بودند و می‌گفتند هنر در اختیار ما است، نشان داد که این‌چنین نیست همان‌طور که جنگ تحمیلی نشان داد نیروهای مردمی در هر عرصه‌ای وارد شوند، با کمترین هزینه و بیشترین فایده جلو می‌روند.

 

در عرصه هنر آرمان‌گرایی خود را حفظ کنید

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که فعالان در این عرصه باید دقت کنند که آرمان‌گرایی آنان تضعیف نشود، خاطرنشان کرد: فعالان هنری مراقب باشند آن‌گونه که بسیاری از سینماگرانی که در 30 سال پیش به شکل پرشور در این عرصه وارد شدند و آرام‌آرام سرد و منفعل شدند، منفعل نشوند، همان‌طور که تکنیک و مهارتشان افزایش پیدا می‌کند، سعی کنند آرمان‌گرایی آنان نیز همچنان محفوظ بماند و تعمیق و رشد پیدا کند.

 

وی یادآور شد: فعالان ارزشی نیز از آسیب‌ها مصون نیستند همان‌طور که یک روحانی نیز از آسیب‌هایی که برخی روحانیان به آن دچار شدند، مصون نیستند.

 

جشنواره ها را سند موفقیت خود ندانید

حجت‌الاسلام نظافت در خصوص برگزاری جشنواره‌ها و تخصیص سینماهای معتبر در تقویت روحیه جوانان ارزشی، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشند که خیلی به دنبال جشنواره‌ها نباشند، این‌طور نباشد که جشنواره‌ها و چنین امکاناتی را معیار بگیرند زیرا ممکن است جشنواره‌ها دست کسانی باشد که علاقه‌ای به میدان دادن به بچه‌های عمار نداشته باشند؛ درواقع، فعالان عمار سند موفقیت خود را جشنواره‌ها نبینند.

 

جشنواره عمار در انحصار عده خاصی نیست

وی تصریح کرد: اگر هنر ابزاری برای رساندن و انتقال پیام است، جشنواره عمار بیش از هر جشنواره‌ای توانسته پیام را در متن مردم و تا دورافتاده‌ترین نقاط کشور منتقل کند، هیچ فیلم سینمایی چنین نفوذی در مردم نداشته است؛ اگر یک فیلم 20 دقیقه‌ای به‌عنوان اولین کار یک فرد این‌قدر مخاطب دارد، باید امیدوار باشد که مخاطبان او بیش از این نیز بشود.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) به مردمی بودن این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: این جشنواره مردمی است، در انحصار عده خاصی نیست، در حالی که جشنواره فیلم فجر گاهی ممکن در انحصار عده خاصی باشد./9315/ت301/ب5

 

ارسال نظرات