۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۴۱۱۸۱
امام جمعه شهرری:

ترس از موج فراگیر اسلام در اروپا سبب توهین به ساحت پیامبر شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: جسارت به رسول اکرم(ص) و یک میلیارد مردم مسلمان در جهان به دلیل ترس از موج فراگیر اسلام گرایی در اروپا است.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: ارزش ورع از تقوا بیشتر است زیرا در ورع انسان حتی از شبهه‌ها نیز پرهیز می‌کند.

 

وی با اشاره به اخلاص در عمل به عنوان برتری عمل افزود: خداوند عمل بدون معرفت را نمی‌پذیرد پس عمل هم باید با اخلاص هم با معرفت همراه باشد تا مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد.

 

امام جمعه شهرری در ادامه گفت: اعمال انسان باید با نشاط همراه باشد خداوند اعمالی را که با کسالت همراه باشد را نمی‌پذیرد دو رکعت نماز با نشاط بهتر از 100 رکعت نماز بدون نشاط است، امیرمومنان(ع) فرمودند: انسان کسل به دین و دنیای خود ضرر می‌زند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به نکاتی درباره سیرو سلوک اظهار داشت: اعتدال، استقامت، پارسایی، صبر و راستی در اعمال از نکاتی است که اهل سیر و سلوک باید رعایت کنند تا به مقصد برسند، پیامبر(ص) زمانی‌که کاری را انجام می‌دادند با استواری و استقامت انجام می‌دادند.

 

صداقت، وجدان کاری، سحرخیزی سبب دوام انسان است

 

امام جمعه شهرری با بیان این‌که افزون بر استقامت درست انجام دادن کار نیز مهم است، ابراز داشت: صداقت در گفتار، وجدان کاری و سحرخیزی از موارد دوام انسان می‌شود مومن باید کارهای خود را به خوبی و درستی انجام دهد، نشاط، استقامت، اتقان و استحکام در عمل از نشانه‌های ایمان است.

 

وی با اشاره به سالگرد ورود حضرت معصومه(س) به سرزمین ایران و قم عنوان کرد: حضرت معصومه(س) به خاطر بردار خود امام رضا(ع) به ایران وارد می‌شوند در راه از سوی دشمنان مسموم شده و به شهادت می‌رسند، پیامبر(ص) از ما مزد رسالت خواسته است، حداقل مزد رسالت وی زیارت اهل‌بیت(ع) و امامزادگان ایشان به ویژه زیارت حضرت معصومه(س) است که در روایت داریم هرکس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به اجلاس جامعه مدرسین اظهار داشت: 600 تن از علمای قم در این اجلاس شرکت کردند تا در زمینه مسائل بین‌المللی و عمده مشکلات مسلمانان که مساله وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است گفت‌وگو کنند، امروز اختلاف افکنی‌ها صدمات فراوانی به جامعه اسلامی وارد آورده است.

 

امام جمعه شهرری در ادامه افزود: در سال گذشته کشور سوریه 70 هزار کشته داده اگر جهان اسلام با هم متحد بودند این وضعیت رخ نمی‌داد مساله تفرقه مسلمانان را باید علمای بلاد چاره‌اندیشی کنند.

 

جمهوری اسلامی ایران همیشه بر وحدت تاکید دارد

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به موضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با وحدت بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که همیشه بر موضع وحدت تاکید داشته و دارد، البته باید توجه داشت که مساله وحدت تنها در جهان مهم نیست بلکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری وحدت آنچنان مساله مهمی است که هیچ کسی با هیچ عنوانی حق اختلاف افکنی در میان مسلمانان را ندارد به ویژه در کشور ایران مسؤولان و نمایندگان مجلس و هر کسی در هر سمتی باید مراقب باشند که به وحدت در این کشور آسیبی نرسد.

 

وی افزود: ما صرفا برای خوب شدن وضعیت اقتصادی یا بارش باران شکرگزاری نکنیم بلکه وحدت و آزادی نیز نعمت خدادادی است که باید برای آن به درگاه الهی شکر گزار باشیم.

 

فرانسه با ترس از اسلام گرایی در اروپا به پیامبر توهین می‌کند

 

امام جمعه شهرری گفت: اخیرا به نام آزادی بیان در فرانسه به رسول اکرم(ص) جسارت شد دوسال قبل هم فرانسه این وضعیت را داشت کاریکاتوری را کشیده و به رسول اکرم(ص) و یک میلیارد مردم مسلمان جسارت کردند، این عمل اخیر آنها درباره پیامبر اسلام(ص) به دلیل ترس از موج فراگیر اسلام گرایی در اروپا است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه با اشاره به دروغین بودن ادعای آزادی بیان در فرانسه عنوان کرد: کشور فرانسه به مردم خود و دیگران درباره آزادی بیان دروغ می‌گوید اگر فردی از یک مقام رسمی یا مساله هلوکاست در این کشور صحبت کند او را زندانی کرده اما اگر به پیامبر اسلام(ص) توهین کند او را تشویق می‌کنند.

 

وی با اشاره به نادانی آنها اظهار داشت: شما اروپایی‌ها خود گروه‌های تکفیری داعش، النصره و القاعده را به وجود آوردید حالا که دودش به چشم خود شما رفته می‌خواهید از پیامبر(ص) انتقام  بگیرید این از نادانی و حماقت شما سرچشمه می‌گیرد که پیامبراسلام(ص) و مسلمانان را نشناختید، بترسید از خشم مسلمانان که متحد شوند آن روز منافع شما را در عالم به خطر خواهند انداخت.

 

امام جمعه شهرری در پایان خاطرنشان کرد: کشور فرانسه به جای عذرخواهی ناو جنگی به خلیج فارس می‌فرستد آمریکا که بارها ناو خود را فرستاده هیچ غلطی نتوانست انجام دهد، شما با این کار خود می‌خواهید ایران و کشورهای اسلامی بترسانید اما بدانید که ایران از هیچ کس ترسی نداشته و با قدرت در مقابل شما ایستادگی خواهد کرد./807/پ201/ب4

ارسال نظرات