۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۴۱۵۷۷
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان:

خانواده نهادی ارزشمند و مهم ترین عامل تکامل بشر است

خبرگزاری رساـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان با اشاره به این که خانواده نهادی است که بر پایه ازدواج شکل می گیرد، گفت: خانواده با تولید مثل توسعه پیدا می کند که این نهاد ارزشمند اساس شخصیت انسان و مهمترین عامل تکامل بشر است.
حجت الاسلام سيد مجتبي جواهريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید مجتبی رضائی جواهریان، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان یکشنبه شب در جمع زائران حرم حضرت سلطان علی بن امام باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان گفت: از امام علی(ع) روایت است که خداوند متعال در شب معراج به پیامبر اسلام (ص) می گوید که زندگی گواراتر و عمری پایدارتر است که صاحب آن همواره مرا یاد کند و خسته نشود و نعمت مرا فراموش نکند و به حق من نادان نباشد.

 

وی افزود: اسلام برای تکامل انسان برنامه ریزی کرده و برای جلو گیری از فروپاشی این نهاد الهی و سرنوشت ساز مطالب مفید بسیاری را ارائه کرده است.

 

حجت الاسلام رضائی جواهریان با اشاره به این که اگر کسی برای تأمین هزینه های خانواده خود تلاش کند، خداوند به او ثواب مجاهدت عنایت می کند گفت: از پیامبر (ص) روایت است که جهاد فقط شمشیر زدن در راه خدا نیست بلکه جهاد واقعی اداره فرزندان و خانواده است و کسی که به دنبال تأمین مخارج خود برای بی نیاز بودن از مردم است نیز در جهاد است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان با اشاره به روایت امام صادق(ع) مبنی بر این که نورانیت چشم در نماز شب، جهاد در کار کردن برای خانواده و دوستی خداوند در نفرت از گناه است گفت: روایات برای رهایی از تنگناهای زندگی، سفارش به خواندن نماز شده است.

 

وی همچنین با اشاره به این که خانواده نهادی است که بر پایه ازدواج شکل می گیرد افزود: خانواده با تولید مثل توسعه پیدا می کند که این نهاد ارزشمند اساس شخصیت انسان و مهمترین عامل تکامل بشر است.

 

حجت الاسلام رضائی جواهریان گفت: خانوده دارای دیدگاهی از منظر قرآن است که آرامش روانی به دنبال دارد و امکان بقای نسل را به عهده داردضمن این که کانون مودت و رحمت است و سازنگی اخلاقی را برای انسان به همرا خواهد داشت.

 

وی افزود: از امام علی(ع) روایت است که هرکس دغدغه اش آخرت باشد خداوند دغدغه او را در دنیا بر طرف خواهد کرد و هرکس درونش را اصلاح کند، خداوند ظاهر او را اصلاح خواهد کرد و هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند خداوند رابطه او و مردم را اصلاح خواهد کرد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان گفت: افرادی که در زندگی به جایگاه و مقامی دست پیدا کرده اند، در خانواده هایی پرورش یافته اند که اخلاق و رفتار اسلامی سرلوحه زندگی شان بوده و سازندگی اجتماعی هدیه زندگی شان بوده است.

 

حجت الاسلام رضائی جواهریان با اشاره به این که وقتی خانواده بتواند طبق اسلام و روایات به مسیر خود ادامه دهد، آن جامعه اسلامی هم به تبع آن ساخته خواهد شد افزود: با وجود چنین جامعه ای می توان گسترش آرمان توحیدی را در خانواده بدست آورد./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات