۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۲۴۱۹۸۸
حجت الاسلام زائری:

پایدارى بر عمل خالص سخت‏تر از انجام عمل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زائری با بیان این‌که انسان باید نیت خود را با تمرین خالص و یک‌دست کند،‌ گفت: پایدارى بر عمل صالح سخت‏تر از انجام خود عمل است.
حجت‌الاسلام محمدرضا زائري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا زائری، مدیر عامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) در مراسم تفسیر اصول کافی که شب گذشته در این مجموعه برگزار شد به احادیث متعددی در باب ایمان و اخلاص اشاره کرد و گفت: مسأله اخلاص انسان در اعمال امری بسیار مهم است، برای همین امام صادق(ع) می‌فرماید: معنای آیه «لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً» پرکردارتر نیست، بلکه مقصود درست کردارتر است.
وی افزود: پایدارى بر عمل و کاری تا این‌که خالص بماند، سخت‏تر از انجام خود عمل است و عمل خالص به معنی آن است که فرد نخواهد هیچ کسی جز خداى عزوجل تو را بر آن بستاید، نیت همان عمل است وقتی امام در بیمارستان بودند مردم فریاد می زدند که بیایید قلب ما را بگیرید و به جای قلب اما بگذارید اما خود امام می‌فرمود اگر همه این مردم به من بی احترامی هم کنند برای من سر سوزنی فرقی نمی‌کند.
 
حجت الاسلام زائری گفت: این عمل امام و انقلاب عظیم او موجب شد زمانی که برنامه مستند ساختند که در شهر آفریقا کسی که تا بحال به عمرش امام را ندیده و نام خودش عمر و نام همسرش عایشه است اسامی چهار فرزند خود را روح الله خمینی، سید علی خامنه‌ای، مرتضی مطهری و حسین بهشتی گذاشته است.
 
 
وی ادامه داد: لااله الا الله یعنی فقط تو رب من هستی، اگر ناخودآگاه از حرف مردم بیشتر می ترسم تا خداوند،اگر برخی ها آبرو برایشان مهم هست و حاضرند جان خود را بدهند تا آبرو از بین نرود، اگر برای من مهم است که در اینترنت چه چیزی در موردم نوشته‌اند معلوم است همه چیز هست الا خداوند.
 
حجت‌الاسلام زائری در ادامه بیان کرد: به همین علت در روز قیامت معنی ترازو نیت در عمل است ادامه حدیث امام صادق(ع) می‌فرماید معنای آیه «قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلى‏ شاکِلَتِهِ» یعنی ملاک نیت افراد است.
 
مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به حدیث دیگری در باب اخلاص در اعمال بیان داشت: امام باقر(ع) فرمود: هیچ بنده‏اى چهل روز ایمانش را برای خدا خالص نمی کند یا این‌که فرمود: هیچ بنده‏اى ذکر خدا را در چهل روز به نحو نیکو انجام نمی‌دهد جز آنکه خداوند او را نسبت به‌دنیا زاهد می‌سازد و درد و داروى دنیا را به‌او می دهد، و سپس حکمت را در دلش ثابت کند و زبانش را به‌آن گویا می‌سازد. 
 
وی گفت: معنی چهل روز به خاطر تمرین کردن انسان‌هاست و هیچ ورزشکاری یک شبه راه صد ساله را نمی‌رود انسان هم باید نیت خود را با تمرین خالص و یک‌دست کند به همین علت در ادامه حدیث آمده است هیچ بدعت‌گذارى را نبینى، جز این‌که ذلیل است، و هیچ افترا زننده ای به‌خدا و پیامبر(ص) و اهل بیتش(ع) را نمی‌بینى جز این‌که ذلیل است./9660/پ202/ب4
ارسال نظرات