۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۴۲۲۳۵
به همت اداره تبلیغات اسلامی کاشان؛

نخستین همایش حقوق شهروندی ویژه ائمه جماعات افاغنه کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش حقوق شهروندی و سبک زندگی اسلامی ویژه ائمه جماعات و روحانیت افاغنه شهرستان کاشان برگزار شد.
همايش حقوق شهروندي ويژه ائمه جماعات افاغنه کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام حسن صنعتکارفر، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان، پیش از ظهر امروز در این همایش گفت: پناهندگان افغان در ایران از اکثر حقوق شهروندی از جمله امکانات تحصیلی، بهداشتی، فرصت‌های شغلی، خدمات شهری و امنیت برخوردار هستند.

 

وی افزود: سطح این خدمات با اقدامات بسیاری از کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر در برابر اتباع کشور خود قابل مقایسه نیست.

 

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان یادآورشد: مهمترین نقطه اشتراک شهروندان ایرانی و افاغنه، دین مبین اسلام و قرآن کریم است که باید در تعاملات و فعالیت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام صنعتکارفر با اشاره به نقش روحانیت افاغنه در فرهنگ‌‌سازی یادآور شد: روحانیت افاغنه در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان افاغنه می‌توانند بسیار مؤثر باشند و مانع از شکل گیری بسیاری از جرائم و آسیب‌ها شوند.

 

شایان ذکر است، این همایش به همت اداره تبلیغات اسلامی کاشان و با همکاری امور مساجد کاشان با هدف رفع برخی از آسیب های اجتماعی به ویژه در بین افاغنه شهرستان برگزار شد و مقرر شد این همایش به صورت فصلی و منظم برگزار شود./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات