۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۴۲۴۵۱

انتقاد آیت الله بوشهری از رفتار دور از عرف وزیر خارجه/ همقدم شدن با دشمن درجه یک نظام چه معنایی دارد؟

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به قدم زدن وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: چرا باید وزیر امور خارجه ایران با وزیر خارجه دشمن ترین دشمن های نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم بزند و صمیمیت خود با طرف مقابل را به مردم نشان بدهد، صمیمیت با کشوری که مرتب تهدید به گزینه های روی میز می کند اشتباه است.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پر شور مردم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) گفت: حضرت فرمودند که تقوا در آموختن نادانسته ها و عمل کردن به دانسته ها خلاصه می شود.

 

وی به مسؤولیت پذیری و مسؤولیت گریزی انسان اشاره کرد و افزود: انسان نسبت به خود، خداوند و دیگران وظایفی دارد؛ خودسازی، حق جویی، بلند همتی، پندپذیری وظایف انسان را نسبت به خود انسان تشکیل می دهند، مسؤولیت انسان در برابر خداوند این است که در برابر نعمت ها شاکر بوده و معرفت به خدا داشته باشد، همچنین باید واجبات را انجام داده و محرمات را ترک کند.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که انسان نسبت به هم نوعان خود مسؤول است، اظهار داشت: امر به معروف، پرداخت حقوق واجب الهی، پرهیز از کم فروشی و گران فروشی، گسترش آموزش و نگه داشتن حرمت مؤمنان بخشی از مسؤولیت های انسان در برابر هم نوعان خود است.

 

وی با اشاره به این که حرمت مؤمن از خانه کعبه بالا تر است، ادامه داد: کسانی که حرمت مؤمنان را هتک می کنند، نمی توانند در امت اسلامی قرار گیرند؛ انسان باید به حسن معاشرت توجه ویژه ای داشته باشد، امام علی(ع) فرمودند به گونه ای با مردم معاشرت کنید که در فراغ شما گریان و در حضور شما آغوش برایتان باز کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مسأله فقر در جامعه ابراز داشت: در روایات آمده که اگر مردم زکات خود را می پرداختند هیچ فقیر مسلمانی در جامعه وجود نداشت، وجود فقرا نشان دهنده کوتاهی توانگران است که باید در قیامت پاسخگو باشند.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام، عنوان کرد: امروزه به دلیل اهانت به رسول اکرم(ص) شاهد راهپیمایی میلیونی مسلمانان جهان هستیم اما دردناکتر از این اهانت، حمایت سران برخی از کشور های غربی و برخی ناچیز در داخل کشور از این کار زشت است.

 

امام جمعه قم یادآور شد: آیا سلسله اهانت ها از سلمان رشدی، سوزاندن قرآن تا اهانت این نشریه فرانسوی نشان از اقتدار غرب بوده یا نشانه ضعف آنها است، به یقین باید گفت به دلیل این که  غربی ها توانایی مقابله یا منطق اسلام را ندارند دست به چنین اقدامات سخیفی می زنند.

 

وی با بیان این که دشمن از این کار ها راه به جایی نمی برد، خاطرنشان کرد: غرب تروریست ها  می پروراند و آنان را وادار به کشتار مسلمانان می کند، سپس همین دست پرورده های خود را به عنوان نماد اسلام معرفی می کند تا پروژه اسلام هراسی را تکمیل کنند.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که غرب به بهانه آزادی دست به توهین می زند، گفت: اگر غربی هایی که ادعای آزادی می کنند چرا زمانی که دختران مسلمان در حال تحصیل در کشورهای اروپایی را از حجابشان منع می کنند، آیا این منع کردن خلاف آزادی نیست؛ آن ها فقط در زمان توجیه برای توهین های خود به مقدسات مسلمانان بحث آزادی و دموکراسی را مطرح می کنند.

 

وی با انتقاد و گلایه از برخی عملکردهای نادرست مسؤولان افزود: ما همیشه به دنبال عزت مسؤولان هستیم اما چرا برخی از مسؤولان کشور در روزی که به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) توهین شده است به فرانسه سفر می کنند، مسؤولان باید بدانند که مردم تیز بینانه حرکات آنها را رصد می کنند، زمانی که خشم مسلمانان جهان برانگیخته شده چنین سفر نابجایی معنا ندارد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به قدم زدن وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه آمریکا، اظهار داشت: چرا باید وزیر امور خارجه ایران با وزیر خارجه دشمن ترین دشمن های نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم بزند و صمیمیت خود با طرف مقابل را به مردم نشان بدهد، صمیمیت با کشوری که مرتب تهدید به گزینه های روی میز می کند اشتباه است.

 

وی به پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با این نامه ای که در کمال عاطفه و صمیمت نوشته شده بود توطئه ای بزرگ را دفع کردند، غرب با اهانت های گوناگون به مقدسات اسلام در صدد ایجاد کینه از این دین الهی در قلب جوانان است که با هوشیاری رهبر انقلاب دفع شد، باید زمانی برسد که جوانان اروپا بر علیه سیاستمداران خود قیام کرده و سیاست های آنان را به چالش بکشد.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به حوادث یمن و بحرین ابراز داشت: دولت یمن نباید اجازه دخالت بیگانگان را در امور کشور بدهد، دولت بحرین نیز بداند که با محاکمه شیخ علی سلمان به جایی نخواهد رسید و انقلاب مردم بحرین به فضل الهی پیروز است.

 

وی در پایان با محکوم کردن جنایت اخیر صهیونیست ها در هدف قرار دادن نیروهای مقاومت اسلامی، یادآور شد: رژیم غاصب  اسرائیل با به شهادت رساندن افراد حزب الله و فرمانده رشید ایران راه به جایی نخواهد برد، این امت اسلامی تا نابودی اسرائیل پیش خواهد رفت./1323/پ201/ج   

 

ارسال نظرات