۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۴۲۵۰۸
عضو خبرگان رهبری:

خدمات دهی نهادهای حمایتی عزت افراد نیازمند را خدشه دار نکند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دین مبین اسلام سفارش زیادی بر کمک به مستمندان کرده است، گفت: نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد تلاش کنند تا در یاری رسانی به افراد نیازمند خدای ناکرده عزت آن ها خدشه دار نشود.
آيت الله مهمان نواز - بازديد از بازارچه کميته امداد خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز در بازدید از بازارچه طرح های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در بجنورد، با اشاره به این که دین مبین اسلام سفارش زیادی بر کمک به مستمندان کرده است، افزود: در این زمینه نهاد کمیته امداد که یادگار بی بدیل امام خمینی(ره) محسوب می شود پیشگام بوده و به همین دلیل نیز در بارگاه باری تعالی ارج و ارزش ویژه ای دارد.

 

وی ادامه داد: البته در زمینه خدمات رسانی نهادهای حمایتی به محرومان باید توجه شود تا خدای ناکرده عزت افراد نیازمند جامعه خدشه دار نشده و به گونه ای عمل شود که به مرور این افراد خودکفا شده و به بی نیازی برسند.

 

آیت الله مهمان نواز در ادامه اظهار کرد: زندگی در جامعه اسلامی می بایست با فرهنگ اسلامی منطبق باشد به همین دلیل باید تلاش شود تا خانواده ها از زرق و برق دوری کرده و تشریفات به سبک زندگی اسلامی آن ها وارد نشود.

 

وی با بیان این که انسان از ریشه انس گرفته شده و یکی از الزامات زندگی بشری، داشتن انس و الفت است که بدون این خصیصه فرقی با جامعه حیوانات نیست، افزود: افراد جامعه می بایست برای برطرف کردن نیازهای خود تلاش و فعالیت کنند اما در این میان اسلام دستور مؤکد دارد که افراد با کار و کوشش، افزون بر این که نیاز خود و خانواده خویش را برطرف می کنند، می بایست نسبت به نیاز اطرافیان و محرومان هم حساسیت داشته باشند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در سبک زندگی اسلامی اغنیا و ثروتمندان می بایست به مدد محرومان آمده و سعی کنند با دست گیری از آن ها سطح زندگی عمومی جامعه اسلامی را به صورت متوازن ارتقا دهند.

 

به گفته آیت الله مهمان نواز برای اغنیا بالا و پایین رفتن قیمت نفت جای نگرانی ندارد اما محرومان در این میان مشکلات بیشتری را متحمل می شوند به همین دلیل می بایست توجه به آن ها نیز بیشتر باشد و مسؤولان نیز تنها به سود و زیان ثروتمندان توجه نداشته باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به خدمات نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای رفع نیازمندی های محرومان، اظهار کرد: این نهاد به زندگی نیازمندان رونق داده و با اجرای طرح های مناسب بسیاری از آن ها را به خودکفایی رسانده است.

 

آیت الله مهمان نواز با اشاره به این که خدمات کمیته امداد دل های پژمرده را زنده می کند، اضافه کرد: کارکنان کمیته امداد دردهای نیازمندان جامعه را می شناسند و در راستای رفع آنها تلاش می کنند که این کار در نزد خداوند ارزشی دو چندان دارد.

 

گفتنی است، بازارچه عرضه محصولات تولیدی و توانمندی های طرح های اشتغال و خودکفایی نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان شمالی از دهم دی ماه در 46 غرفه در فضایی به وسعت 100 مترمربع در محل نبش چهارراه شهید صیاد شیرازی(هنگ ژاندارمری سابق) بجنورد برپا شده است.

 

در این نمایشگاه تولیدات افراد تحت پوشش نهاد کمیته امداد و تولیدکنندگانی که از تسهیلات کمیته امداد امام خمینی(ره) برای توسعه کارگاه های تولیدی خود استفاده کرده اند، در معرض نمایش گذاشته شده و با تخفیف 20 درصدی به فروش می رسد./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات