۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۴۳۱۳۳
حجت الاسلام حسن زاده:

آغاز دوره های مربی قرآنی کودک درکاشان

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) شهرستان کاشان از آغاز دوره مقدماتی مربی‌ قرآنی کودک با حضور یکصد نفر از خواهران علاقه‌مند در شهرستان کاشان خبر داد.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسادرکاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده، مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای این طرح در کاشان درگفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دوره مقدماتی تربیت مربی قرآنی کودک به مدت سه روز در قالب طرح ملی آموزش تخصصی قرآن کریم از سوی مؤسسه امیرمؤمنان(ع) کاشان در این شهرستان از صبح امروز آغاز شده است و دوره تکمیلی این دوره در اواخر هفته آینده برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: این دوره ویژه خواهران رده های سنی 20 تا 35 سال با تدریس مهدی فاضلی، فعال کشوری در زمینه کودک برگزار و در پایان به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا خواهد شد.

 

به گفته وی، 220 نفر از خواهران علاقه‌مند به شرکت در این طرح ثبت شدند اما به دلیل شناسه آموزشی تدوین شده و اهمیت افزایش کیفیت دوره در نهایت یکصد نفر از 220 نفر پذیرش شدند.  

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشانة داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و موفقیت درآزمون ورودی روخوانی و روان خوانی قرآن کریم را از مهمترین شرایط فراگیران این دوره اعلام کرد.

 

وی بر اهمیت و لزوم برگزاری این دوره تأکیدکرد و با اشاره به حدیث شریف ‹‹العلم فیالصغرکالنقش فی الحجر›› گفت: براساس یافته های علمی دانمشندان علم روانشناسی، شخصیت اصلی انسان در دوره کودکی و نوجوانی شکل می گیرد، بنابراین نیازآموزش های دینی و قرآنی با رعایت استانداردهای لازم در قالب های زبان کودکانه در این مقطع سنی ضروری است.

 

حجت الاسلام حسن زاده، ایجاد زمینه های آشنایی، علاقه و انس کودکان با قرآن و مفاهیم دینی و نماز را از مهمترین اهداف دوره مقدماتی مربی قرآن کودک درکاشان اعلام کرد و گفت: تربیت مربیان قرآن کودک کودک و آشنایی با مهارت های مختلف آموزش قرآن، ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه آموزش های قرآنی به کودکان، استفاده از شیوه های غیر مستقیم و عملی در ارائه انتقال مفاهیم قرآنی به کودکان و ارتقای سطح دانش و مهارت مربیان در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی قرآن به کودکان از دیگر اهداف این دوره است.

 

وی همچنین استفاده از زبان کودکانه در قالب شیوه های مختلف داستانی، شعر، بازی، نقاشی، کاردستی و... جهت انتقال و آموزش تعالیم و پیام های دینی و قرآنی به کودکان را از جمله شیوه های آموزشی دوره مقدماتی تربیت مربی قرآنی کودک در کاشان اعلام کرد.

 

به گفته وی، سرفصل های آموزشی این دوره مقدماتی از سوی معاونت قرآن و عرتت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت حضوری و طی 24 ساعت تعریف شده است و آموزش ها به مدت سه روز متوالی و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسن زاده، اسلوب آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن به کودکان، اسلوب آموزش حفظ جزء 30 به کودکان، اسلوب آموزش مفاهیم آیات کاربردی قرآنی، اسلوب آموزش نماز با سبک شخصی سازی اهمیت آموزش آن در این سنین و فنون کلاس داری را از عناوین دروس این دوره اعلام کرد.

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان یاد آورشد: گذراندن دوره کارورزی به مدت یکصد ساعت بعد از اتمام دوره مقدماتی و تکمیلی در مؤسسات قرآنی و مهدهای کودک محل سکونت شرکت کنندگان از الزمات این دوره است و اعطای گواهی نامه پایان دوره توسط معاونت قرآن و عرتت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از امتیازت این است که چگونگی آزمون آن شامل ارائه فعالیت های عملی توسط فراگیران در زمان برگزاری دوره و آزمون عملی پایان دوره است./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات