۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۴۳۱۶۷

برنامه های شهرداری مشهد در ایام دهه فجر تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مسوؤل ستاد بزرگداشت دهه فجر معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در تشریح برنامه های این سازمان در ایام دهه فجر، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه فجر امسال در شهرداری مشهد، حضور گسترده مردم در این برنامه‌ها است.
دهه فجر، انقلاب، بهمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جعفر رئیسیان زاده، مسوؤل ستاد بزرگداشت دهه فجر معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، پیش از ظهر امروز  در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، به تشریح برنامه های این سازمان در ایام دهه فجر پراخت و گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه فجر امسال در شهرداری مشهد حضور گسترده مردم در این برنامه‌ها است.
 

وی با بیان این که چهار محور برای اجرای برنامه های در ایام دهه فجر در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در بحث میدانی و شهری برنامه پاتوق انقلاب به صورت 8 ایستگاه در نقاط پرتردد شهر اجرا می شود.

 

رئیسیان زاده، در تشریح برنامه های پاتق انقلاب گفت: سه گروه سرود با محتوای مناسب آموزش دیده اند و با لباس متحدالشکل به اجرای سرود در این استگاه های می پردازند و در پایان اعضای گروه از مردم پذیرایی می کنند و به محل ایستگاه بعد حرکت می کند. بعد از یک ساعت که گروه های جدید مردم در این ایستگاه حضور یافته اند، گروه دوم در این ایستگاه برنامه خواهند داشت و به همین شکل گروه سوم در ساعتی دیگر برنامه اجرا می کند که پیش بینی می شود 400 تا 600 اجرا داشته باشند.

 

مسوؤل ستاد بزرگداشت دهه فجر شهرداری مشهد، برپایی ایستگاه شکرانه را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام عنوان و تصریح کرد: با هدف زنده نگه داشتن شب تکبیر در مساجد سطح شهر نورافشانی،  طنین ندای الله اکبر در ساعت مقرر و دیگر برنامه های در نظرگرفته شده، اجرا خواهد شد.

 

وی از اجرای 120جشن مردمی به مدت 10 شب در 12 منطقه خبر داد و افزود: جهت پشتوانه محتوایی، گروه های متخصص و متعهد اجرایی شناسایی شده اند و به فرهنگسراها اعلام شده است، تا از این ظرفیت ها بهره ببرند.

 

رئیسیان زاده،  تجلیل از یاوران و فعالان انقلاب در محلات را از جمله برنامه های دهه فجر بیان و اذعان کرد: از مردم و تشکل های مردمی خواسته شده است تا در معرفی و تجلیل از این یاران انقلاب اهتمام داشته باشند.

 

مسوؤل ستاد بزرگداشت دهه فجر شهرداری مشهد، اظهار کرد: فضا سازی عرصه میدان شهدا با رویکرد معرفی اتفاقات و حوادث انقلاب اسلامی در سطح شهر مشهد در این ایام انجام خواهد شد. از جمله بازسازی صحنه های انقلاب، نمایشگاه عکس و غرفه های برای تشکل ها و فعالان فرهنگی در این فضا سازی در نظر گرفته شده است.

 

وی، برگزاری نمایش آیینی انقلاب در فرهنگسرای زیارت را از جمله برنامه های این ایام عنوان و تصریح کرد: این برنامه، کار هنری ویژه ای است که حوادث تأثیر گذار برای شکل گیری انقلاب یادآوری و به مدت 10 شب در این فرهنگ سرا اجرا می شود و هر شب از گروه ها و اقشار فرهنگی جهت شرکت در این برنامه ها دعوت به عمل می آید.

 

رئیسیان زاده به  تجلیل از خانواده های شهدای انقلاب به عنوان خانواده های آسمانی در این ایام اشاره و خاطرنشان کرد: در مشهد 170 شهید انقلاب وجود دارد که 70 تا 80 شهید شناسایی شده  است و از خانواده های آن ها تجلیل خواهد شد.

 

مسوؤل ستاد بزرگداشت دهه فجر شهرداری مشهد، از نقل روایات انقلاب در مساجد توسط ائمه جماعات در دهه فجر خبر داد و افزود: بدین منظور آموزش روایتگری در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شده است تا در سخنان بین دو نماز ائمه جماعات مساجد، نقل این روایات انقلاب را داشته باشند.

 

وی، به پیش بینی برنامه های ویژه جهت مدارس در مقاطع مختلف اشاره و اظهار کرد: در پیش دبستانی و دبستان گروه های هنری به این مدارس اعزام و به اجرای برنامه می پردازند و همچنین در فرهنگسرای کودک نیز با دعوت از کودکان و اجرای برنامه به آشنایی آن ها به مبانی انقلاب اهتمام می ورزند.

 

رئیسیان زاده در ادامه به طرح کاروان انقلاب و تورهای انقلاب مدارس در سطح دبیرستان اشاره و تصریح کرد: در کاروان انقلاب در مدارس به پرده خوانی و نقالی و اجرای مسابقه می پردازند و در تورهای انقلاب نیز دانش آموزان را به مسجد کرامت و بیمارستان امام رضا که حوادث انقلاب در آن ها تهیه شده است، هدایت می کنند و در طول مسیر نیز راویان به نقل خاطرات جنگ می پردازند و در پایان به فرهنگسرای بهشت برمی گردند.

 

مسوؤل ستاد بزرگداشت دهه فجر شهرداری مشهد در خصوص مسابقات ویژه دانش آموزی گفت: این مسابقات با هدف ایجاد انگیزه در نوجوانان در زمینه های مختلف از جمله عطر سرود خوانی، روزنامه دیواری، ساخت ماکت، نامه حمایت از دستاوردهای علمی انقلاب به رهبر معظم انقلاب، تاریخ شفایی انقلاب و خبرنگار نوجوان است که با تحویل آثار خود به مربی پرورشی در روز راهپیمایی از آن ها تحویل گرفته می شود.

 

وی در عرصه دانشگاه نیز برنامه هایی را عنوان و اظهار کرد: اجرای مسابقات، اکران مستند های علمی از پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب از جمله این برنامه ها است./1310/پ202/ب5


.

ارسال نظرات