۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۴۳۴۰۵
استاد دانشگاه مشهد:

سانسور و ممانعت رسانه ها نسبت به نامه رهبری نتیجه عکس داده است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه مشهد با بیان این که غربی ها از آزادی بیان که ادعای آن را دارند تنها استفاده ابزاری می کنند، گفت: با وجود این تاریکی فضا و محدودیت هایی که غرب ایجاد کرده است، پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و امریکا بهتر نمود می یابد.
پيام رهبري به جوانان غربي
 حجت الاسلام ابراهیم خرد کیش، استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و امریکا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در زمان های مختلف همیشه مدبرانه ابتکار عمل را به دست گرفته اند؛ در مسائل مختلف همچون فتنه 88، که دشمن سعی در تخریب وجهه اسلام داشته است، رهبری همواره موضع گیری مناسب را اتخاذ کرده است، اکنون نیز نامه و پیام رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی تدبیری اثر گذار و کلیدی شمرده می شود.
 
وی افزود: دشمنان در این موقعیت  گروهی همچون داعش ایجاد کرده اند که به واسطه آن می خواهند اسلامی خشن را نشان دهند از همین رو رهبری در این نامه صریحا می فرمایند داعش مجموعه ای از تروریست های سراسر جهان بوده و اسلام دین صلح و رحمت و مودت است.
 
 قرآن کریم و زندگی نامه پیامبر اسلام و ائمه اطهار؛ از راه های شناخت بی واسطه اسلام
حجت الاسلام  خرد کیش با تأکید این که اسلام بر پایه علم و علم اندوزی بنا شده است، تصریح کرد: دینی که با علم همراه نباشد می تواند خطرناک باشد. اسلام نیز داعیه حکومت، سیاست و رهبری جهان را دارد و از آن جا که غربی ها  خود را قیّم جهان می دانند، این هجمه در بین ادیان فقط به سمت اسلام است.
 
این پژوهشگر برتر خاطر نشان کرد: قرآن کریم و زندگی نامه پیامبر اسلام و نیز ائمه معصومین(ع) از راه های شناخت بی واسطه غرب از اسلام محسوب می شوند که همواره حاکی از صلح و صمیمیت و رحمت بوده و اگر تنش هایی نیز در برخی موارد وجود دارد به سبب دفاع از اسلام و نه تهاجم  است مانند وقایع کربلا که امام حسین(ع) نخواستند آغاز گر جنگ شوند و خواهان صلح شدند ولی در نهایت برای حریت و اسلام تدافعاٌ نه تهاجماٌ دفاع کردند.
 
سانسور و ممانعت رسانه ها نسبت به نامه رهبری نتیجه عکس داده است
 استاد دانشگاه مشهد با بیان این که غربی ها از آزادی بیان که ادعای آن را دارند تنها استفاده ابزاری می کنند، اظهار کرد: غربی ها افرادی منافق هستند چرا که برای مقاصد و منافع خود تمامی ابزارها  را به کار می گیرند، آزادی بیان نیز از همین ابزارها است.
 
حجت الاسلام خردکیش در پاسخ به این که چگونه با وجود سانسور شدید رسانه ای می توان پیام رهبری را به مخاطبان رساند، گفت: با وجود این تاریکی فضای شهرت و شهوتی که غرب ایجاد کرده است، پیام رهبری بهتر نمود می یابد و  دیگر این که بنا به قولی، برای تخریب یک چیز خوب، به آن حمله نکن، بد از آن دفاع کن یعنی دشمنان اسلام، بدون آن که بخواهند و بدانند فضا را برای  تأثیرگذاری بیشتر و انتقال پیام رهبری فراهم می آورند که تأثیرات آن در آینده نمایان خواهد شد./844/ت302/ب5
ارسال نظرات