۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۴۳۵۷۱
استاد حوزه علمیه:

سیره امام حسن عسکری انجام رسالت در سخت‌ترین شرایط است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این‌که امام حسن عسکری(ع) در عین جوانی و دربند بودن رسالت خود را درباره جهان اسلام به انجام رساندند، گفت: سیره امام حسن عسکری(ع) به ما می‌آموزد که رسالت خود را در سخت‌ترین شرایط به انجام رسانیم.
امام حسن عسگري(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم حاجیان، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ظهر امروز در جمع بانوان با بیان این‌که امام حسن عسگری (ع) در سن 23 سالگی دو رسالت مهم بر دوش داشتند، گفت: باید ایشان از امام پس از خود حمایت کرده و باوجود مراقبت شدید نظامی ایشان را به مردم معرفی می‌کردند.

 

وی تصریح کرد: ایشان این رسالت را به‌خوبی به انجام رساند و باوجود مراقبت شدید دشمن جانشین خود را به مردم معرفی کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حکیمه خاتون عمه بزرگوار امام حسن عسکری(ع) درباره تولد امام زمان(عج الله) می‌فرمایند که آثار بارداری به‌هیچ‌وجه در نرجس خاتون مشخص نبود به‌گونه‌ای که زمانی که امام عسکری(ع) به من فرمودند کودکی در راه دارند من لحظه‌ای تصور کردم که سخن ایشان را اشتباه شنیدم ولی پس از مدتی آثار زایمان در نرجس خاتون(س) پدیدار و لحظه‌ای میان من و ایشان پرده‌ای حائل شد و من دیدم که کودک تازه متولدشده سر به سجده گذاشته و قرآن می‌خواند.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) بابیان این‌که این موضوع درباره امام زمان(عج الله) چیزی عجیب و غیرممکن نیست، ادامه داد: برای اولیای الهی این قبیل کرامت‌ها عادی است همان‌طور که درباره حاملگی مادر حضرت موسی(ع) شواهدی مشخص نبود و یا حضرت عیسی(ع) در گهواره با مردم سخن می‌گفت و برای آن‌ها موعظه می‌کرد.

 

حاجیان وجود این کرامت‌ها درباره امام زمان(عج الله) را به سبب حفظ جان آن حضرت از خطر دشمنان عنوان و ابراز کرد: سیره امام حسن عسکری(ع) به ما می‌آموزد که باید برای انجام رسالت خود حتی اگر در سخت‌ترین شرایط هم باشیم اقدام کنیم.

 

وی افزود: بانوان ما به‌عنوان مادران جوان و پیروان امام حسن عسکری(ع) باید حریم‌ها را حفظ کرده و سعی کنند با حفظ حریم به رسالت مادری و شیعه بودن خود عمل کرده و بابی حجابی، بد تربیت کردن فرزندانشان، خندیدن‌های نابجا، آرایش کردن و سایر کارها، قلب امام زمان(عج الله) را به درد نیاورند.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که یکی از القاب امام حسن عسکری(ع) ابن رضا است، ادامه داد: به‌این‌علت این لقب را به امام داده بودند که ایشان دارای ابهت و فصاحت خاصی بودند و در هر جمعی که وارد می‌شدند همه افراد تحت تأثیر جاذبه ایشان چه دوست و چه دشمن از جا برمی‌خاستند.

 

حاجیان با بیان این‌که بهتر است انسان فقیر و محب اهل‌بیت(ع) بوده تا این‌که ثروتمند و بنده غیر خدا و اهل‌بیت باشد، یادآور شد: امام حسن عسکری(ع) در یکی از رهنمودهای گوهربار خود به شیعیان فرموده‌اند، که ما اهل‌بیت(ع) پناهگاه شیعیان، نور هدایت ایشان و برای توسل جویان بهترین نگهدار هستیم و ایشان همچنین تأکید کرده‌اند که شیعیان پیوسته تا روز ظهور در غم اندوه هستند اما باید صبر کنند و همیشه منتظر فرج باشند تا حضرت مهدی(عج الله) ظهور کنند./837/پ202/ی

ارسال نظرات