۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۴۳۹۶۹
مدیر استانی حوزه علمیه همدان:

وظیفه روحانیت تبیین پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی برای مردم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه همدان گفت: روحانیت وظیفه دارند ترسیم پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی را برای مردم تبیین کنند که یکی از این اهداف افزایش جمعیت است.
موسوي اصفهاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی، مدیر استانی حوزه علمیه همدان، امروز در همایش روحانیت و مبلغان با موضوع «فرهنگ سازی افزایش جمعیت»، گفت: در روایات و احکام دینی به کثرت اولاد سفارش شده است، روحانیان باید حکم اصلی را برای مردم بازگو کنند و مردم نیز باید در مسئله تولید نسل اندیشه و تجدید نظر داشته باشند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه مصالح مسلمانان در قرآن کریم دیده شده، ما هم به عنوان تبیین نظر اسلام باید نسبت به این مسائل حساس باشیم، کنترل نسل با موازین اسلامی سازگار نیست، مردم باید در تولید نسل تفکر کنند تا آنچه به مصلحت جامعه اسلامی است شکل گیرد.


مدیر استانی حوزه علمیه همدان گفت: تضعیف نیروی انسانی در جامعه منجر به ضعف در همه ابعاد می‌شود، کشور نیازمند حضور جوانان در عرصه‌های فعالیت است، با در نظر گرفتن همه ابعاد از سوی مسؤولان باید همه به سمت افزایش جمعیت گام بردارند.


حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی تصریح کرد: روحانیان وظیفه دارند ترسیم پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی را برای مردم تبیین کنند که یکی از این اهداف افزایش جمعیت است، اگر موقتا بنا به مصالحی جلوی حکم واجبی گرفته شود، باید مراقب بود که حکم ثانویه تداوم نیابد.


وی ادامه داد: افرادی که در آینده می خواهند سمت های اجرایی و همچنین نهادهای آموزشی کشور را به دست گیرند باید جوان، فعال، بانشاط، اسلام شناس و کامل باشند و باید به نسل امروز اکتفا نکنیم تا جامعه در آینده دچار کمبود نیروی انسانی نشود.


مدیر استانی حوزه علمیه همدان با اشاره به موانع و مشکلات موجود در جامعه باعث شده خانواده ها از فرزند آوری صرف نظر کنند، گفت: مسئولین باید با درنظر گرفتن تمام ابعاد و راهکارها در این خصوص چاره اندیشی کنند.


حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی به نقش روحانیون و علمای حوزه های علمیه در این زمینه اشاره کرد و افزود: روحانیون باید ترسیم و پیشنهادات مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی را که یکی از آنها تکثیر نسل است، به مردم یادآوری کنند.


وی در ادامه سخنانش با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی سی و ششمین سال انقلاب اسلامی بیان داشت: خاستگاه انقلاب اسلامی حوزه علمیه است و در ادامه نیز تا رسیدن به دست صاحب اصلی آن باید حوزوی بماند./967/پ203/ب6

ارسال نظرات