۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۴۴۲۴۹
رییس سازمان مساجد سنی پاکستان خبر داد؛

هزاران طلبه سلفی‎گرا در جنایت‎های تروریستی پاکستان دست دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان مساجد اهل تسنن پاکستان تأکید کرد که هزاران تن از طلاب علوم دینی سلفی‎گرا در جنایت‎های تروریستی علیه شیعیان و اهل تسنن نقش دارند.
مفتي محمد عابد مبارک

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مفتی محمد عابد مبارک رییس سازمان مساجد اھل سنت پاکستان، حمله روز گذشته به مسجد و حسینه شیعان شھر شکارپور پاکستان که دہ ھا کشته و زخمی جای گذشت را به شدت محکوم کرد.

 

وی با بیان این که همه جنایت های تروریستی از سوی یک جریان رخ می دهند، گفت: سلفی گرایان با کشتار بی گناھان لکه ننگی بر پیکر اهل تسنن می گذارند.

 

مفتی مبارک، علمای وھابی را به اصلاح مبانی دینی و ترویج اعتدال دعوت کرد و افزود: ترویج خشونت و حمایت گروہ ھای تروریستی از سوی عربستان سعودی وجه اسلامی را خدشه دار کرده است.

 

وی ادامه داد: اهل تسنن، خود قربانی عملیات تروریستی در پاکستان هستند به گونه ای که در جنایت چند ماه پیش، 63 تن از علما را از دست دادیم.

 

مفتی مبارک با اشاره به سخنان وزیر کشور پاکستان مبنی بر دست داشتن 10 درصد مدارس دینی در جنایت های تروریستی، تصریح کرد:هزاران تن از طلاب این مدارس در عملیات های تروریستی پاکستان نقش دارند.

 

وی ادامه داد: ریشه تمام عملیات تروریستی در پاکستان گروہ ھای تکفیری اند و وھابی ھای سعودی قاتل شیعه و سنی در جھان به شمار می آیند./988/ب902/د

ارسال نظرات