۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۵۴۰۷۷

از افتتاح پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل تا مصوبه دولت برای حمایت از تولید

از افتتاح پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل تا مصوبه دولت برای حمایت از تولید
وزرا و مسئولان ارشد دولت با حضور در حیاط دولت و جمع اهالی رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
نشست هیأت دولت صبح امروز به ریاست آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور و با حضور وزرا و اعضای کابینه سیزدهم برگزار شد.پس از جلسه هیات دولت، وزرا و مسئولان ارشد دولت با حضور در حیاط دولت و جمع اهالی رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. این اولین حضور اعضای کابینه در سال ۱۴۰۳ در حیاط دولت و در جمع خبرنگاران بود.

مبالغ جرایم رانندگی به‌روزرسانی شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد فراجا و برخی دستگاه‌های مرتبط، پیشنهادی برای به‌روزرسانی جرایم راهنمایی و رانندگی مورد بررسی هیئت وزیران قرار گرفت و آیین‌نامه این جرایم متناسب با نرخ تورم به‌‎روزرسانی شد که به زودی ابلاغ خواهد شد.
 

پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود

جواد اوجی وزیر نفت هم گفت: سال ۱۴۰۲ صنعت نفت کشور و گروه صنعت نفت و گاز بالاترین رشد اقتصادی که بالای ۲۰ درصد بود را تجربه کرد که خدا را شاکریم و از همه همکاران در حوزه صنعت نفت و گاز کشور تشکر می‌کنیم.
وی اضافه کرد: امسال با برنامه‌هایی که از قبل در بحث اتمام پروژه های نیمه تمام دیدیم، انشاالله در بحث جمع آوری گازهای مشعل، جهش خیلی خوبی رقم خواهد خورد و انشاالله تا ظرف یکی دو ماه آینده با حضور رئیس جمهور در دهلران شاهد افتتاح پالایشگاه جمع آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور، یعنی سمت استان‌های ایلام و کرمانشاه خواهیم بود.متن خبر را در لینک زیر مشاهده کنید:

بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و موزه‌ها در ايام نوروز

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۸فروردین ماه هیئت دولت گفت: در ایام نوروز، بیش از ۳ میلیون نفر تا روز گذشته از اماکن و موزه‌ها بازدید داشتند و استان فارس، اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.
ضرغامی افزود: نکته حائز اهمیت این است که مردم ما فرهنگی هستند و رفتار آن ها در توجه به میراث باستانی و تمدنی بسیار مهم است لذا مردم هرجایی که سفر می کنند بدون استثنا اولین جایی که بازدید می کنند مراکز باستانی و تاریخی است.وزیر میراث فرهنگی وگردشگری ادامه داد: مردم یک عمق فرهنگی نیز در تحویل سال از خود نشان دادند و در حافظیه یک نمایش بزرگ فرهنگی بوده است که حاکی از نظم و انظباط مردم ما است که دشمن بسیار از این موضوع ناراحت است.ضرغامی در رابطه با افزایش بلیط موزه ها و اماکن فرهنگی گفت: چند سال بود که قیمت بلیط موزه ها و اماکن فرهنگی افزایش پیدا نکرده بود و بسیار پایین بود. وی اضافه کرد: به طور کلی بر اساس آمار گرفته شده ۱ درصد در آمد پایین تر سطح مردم یک کشور پول بلیط مراکز فرهنگی است که اگر در مورد ایران این رقم را حساب کنیم بسیار بالا خواهد بود. اما رقم ۳۰ هزار تومن یک قیمت بسیار پایین بود که خوشبختانه در تجربه این روز ها مردم با علاقه و اعتقاد همکاری داشتند و این قیمت در سراسر دنیا پایین ترین قیمت است.
متن کامل خبر را در لینک زیر مشاهده کنید:https://farsnews.ir/shayan/1711522397652528698

خاندوزی: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه مخالف است

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد هم در جمع خبرنگاران گفت: هیئت دولت مصوب کرد دربارۀ عوارض صادرات خام و نیمه‌خام، مصوبۀ اسفند ۱۴۰۲ عیناً تکرار شود و صادرکنندگان می‌توانند فرآیند صادرات را آغاز کنند.
 
وی اضافه کرد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است و از مجلس خواسته به دولت اجازه دهد از روش‌هایی دیگر این مبلغ را تامین کند.وزیر اقتصاد تصریح کرد: سیاست حمایتی دولت ایجاب می‌کند تسهیلاتی را در حوزه مالیاتی داشته باشیم که مجلس شورای اسلامی 100 هزار میلیارد تومان را از طریق انتشار اوراق جبران کند.خاندوزی گفت: در بودجۀ ۱۴۰۳ نسبت به بودجه سال ۱۴۰۲، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی وجود داشت و چون سیاست حمایت از تولید ایجاب می‌کند که تخفیفات بیشتری در این زمینه داشته باشیم، باید از طرق دیگری مثل انتشار اوراق عمل کنیم که نیازی به افزایش مالیات وجود نداشته باشد.

وزیر ارتباطات: بخشی از لایحه امنیت کاربران برای تایید به قوه قضاییه ارسال شده است

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در آخرین ارزیابی‌های جهانی اتحادیه بین المللی مخابرات 6 پله ارتقا پیدا کردیم.
 
وی اضافه کرد: قریب به 25 میلیون نفر از بسته هدیه عیدانه وزارت ارتباطات استفاده کردند.وزیر ارتباطات در بخش دیگری گفت: بخشی از لایحه حفاظت از امنیت کاربران برای تایید به قوه قضاییه ارسال شده است.
زارع پور همچنین تصریح کرد: تا پایان برنامه هفتم توسعه تمام کشور به شبکه فیبرنوری متصل خواهد شد.

تشکیل کار گروه برای پیگیری شعار سال در وزارت کار

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز ۸ فروردین در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: یکی از مخاطبین را اصلی مقام معظم رهبری وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی بوده است.
 
مرتضوی از تشکیل یک کارگروه با محوریت مسائل اقتصادی خبر داد و گفت: مستحضر هستید که بخشی از تولید کشور را شرکت های وابسته به صندوق های تامین اجتماعی عهده دار هستند. به همین منظور کارگروهی در وزارتخانه با محوریت و مدیریت معاونت اقتصادی تشکیل شده است تا بتوانیم شعار جهش تولید که رهبری مقرر فرمودند را عملیاتی کنیم.متن کامل خبر را در لینک زیر مشاهده کنید:https://farsnews.ir/shayan/1711525990054078553

خبر خوش وزیر ارشاد برای اصحاب فرهنگ و رسانه

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در جمع خبرنگاران، گفت: از زحمات دوستان عزیز رسانه در سال گذشته تشکر عمیق و خاضعانه خودم را اعلام می‌کنم، انشاءالله بتوانیم در سال 1403 این فضای تفاهم و همدلی را با حضور خبرنگاران تقویت کنیم.
 
وی افزود: در ماه مبارک رمضان دو جلسه بسیار خوب هم‌اندیشی با رئیس‌جمهور داشتیم، یک جلسه مدیران رسانه‌ها در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان و یک جلسه با اصحاب فرهنگ و هنر که به لطف خدا در هر دو جلسه، بزرگان این حوزه‌ها حضور داشتند، مباحث بسیار خوبی مطرح شد، آقای رئیسی دستورات روشنی را برای حل مسائل اعضای فرهنگ، هنر و رسانه صادر کرد.متن کامل خبر را در لینک زیر مشاهده کنید:https://farsnews.ir/hamzeh/1711526618510338015

منظور: قانون بودجه فاقد هرگونه کسری است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه‌ای که دولت تنظیم کرد و در حال حاضر تصویب شده، فاقد کسری است و به راحتی قابل اجرا است.

وحیدی: ‌دور دوم انتخابات در 8 حوزه تمام الکترونیک برگزار می‌شود

احمد وحیدی وزیر کشور هم گفت: انتخابات دور دوم ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و در ۸ حوزه به صورت تماما الکترونیک برگزار می شود.متن کامل خبر را در لینک زیر مشاهده کنید:https://farsnews.ir/shayan/1711525049634634269
منبع: فارس
ارسال نظرات