۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۴۴۲۵۲
رییس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام مشهد:

نامه رهبری به جوانان غربی فتنه های مستکبران را از ریشه خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام مشهد گفت: ابتکار عمل و نامه دقیق رهبری به جوانان غربی باعث شد تا به شکل اساسی ریشه فتنه های استعماری و استکباری(مانند وهابیت) خنثی و نابود شود.
نامه رهبري به جوانان

حجت الاسلام سیدمحمد محسن دعائی، رییس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با بیان این که رهبر معظم انقلاب در جایگاه نیابت از امام عصر(عج) نقش آفرینی می کنند، افزود:  در عصر غیبت، مشروعیت همه سیستم های موجود به هویت حقوقی و حقیقی ایشان وابسته است. در این مقطع نیز با توجه به تبیین حقانیت تفکر اسلام در سطح بین الملل و جذب قلوب بشریت، احساس کرده اند به یک نسخه آسمانی حیات بخش به نام اسلام ناب برای بشریت نیاز است.

 

وی به شروع  حرکت های طراحی  شده در ابعاد مختلف، برای منحرف کردن توجه بشریت نسبت به حقانیت اسلام، پیامبر و مکتب تشیع  توسط جهان استکبار و دشمنان اسلام اشاره و تصریح کرد:  طراحی های آن ها، ابعاد مختلفی همچون فتنه وهابیت افسار گسیخته و خون خوار در جهان اسلام دارد، که با جمع کردن گروهی افراد خونریز و فاسد به عنوان یک گروه اسلامی به جهان غرب معرفی کنند و با انعکاس جنایات آن ها در دنیای غرب به عنوان یک قرائتی از اسلام باعث شوند تا قلوب جوان ها و فرهیختگان غیر مسلمان از حقانیت اسلام دور شوند.

 

رییس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام مشهد، دومین فتنه را در طراحی های مستکبران، جنگ بین ادیان دانست و تأکید کرد: دشمن یک جنگ بین المذاهب را شکل داده است و اکنون یک جنگ بین الادیان را رقم می زند چرا که منافع دشمن همیشه در منازعات و اغتشاشات وجو داشته است.

 

نامه رهبری به جوانان غربی باعث خنثی شدن فتنه های مستکبران شد

حجت الاسلام دعائی ادامه داد:  ابتکار عمل و نامه دقیق رهبری به جوانان غربی در چنین فضای آلوده ای باعث شد تا به شکل اساسی ریشه این نوع  فتنه های پیچیده استعماری و استکباری خنثی و نابود شود بنابراین  با توجه به ضریب بالای نفوذ پیام رهبری در جوانان غربی، شاهد بازخورد آن با موج عظیم گرایش به اسلام ناب در آینده خواهیم بود.

 

استاد حوزه علمیه مشهد به حدیث ثقلین از پیامبر(ص) که در آن دو مصدر قرآن و روایات اهل بیت(ع) برای شناخت اسلام معرفی شده است اشاره و اظهار کرد: عقل نیز به عنوان مصدر سوم برای کشف محتوای این دو و برهان های عقلی زیربنایی کاربرد دارد؛  در نامه رهبری به جوانان غربی نیز ایشان از آن ها خواسته است تا بطور مستقیم و بی واسطه از طریق مصادر اصلی، اسلام را بشناسند.

 

وی خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن و بخشی از روایات اهل بیت(ع) به صورت کامل و زیبا به زبان های  انگلیسی، آلمانی، و دیگر زبان ها ترجمه شده است و نیز شروح و معارف دست اول اسلام مانند تفسیر المیزان به زبان انگلیسی وجود دارد که این باعث نشر و گسترش اسلام ناب  در جهان می شود تا غربی ها بتوانند بی واسطه به شناسایی اسلام بپردازند.

 

 با نسخه تمدن اصیل اسلام، حنای تمدن غربی رنگ می بازد

رییس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام مشهد با بیان این که تمدن و فرهنگ غربی براساس، بی نیازی انسان از وحی و از خدا برای مدیریت زندگی خود است، افزود: ستون های تمدن غربی، فرد گرایی، لذت گرایی و عقل گرایی است که این ستون ها با پردازش های علمی، تمدن و فرهنگ غربی را به جود می آورد که اکنون بر طبق آن زندگی خود را می گذرانند.

 

حجت الاسلام دعائی با تأکید این که در چنین فضایی نیاز به عرضه یک نسخه تمدنی از اسلام اصیل است، اظهار کرد: نسخه ای که به جای عقل خود بنیاد ناقص انسان، خدای انسان برای سعادت ابدی و جامع انسان که دنیا و آخرت را پوشش می دهد رهنمود داشته باشد؛ به جای لذات فردی و جنسی، لذات اصیل و ماندگار خود را ببیند؛ بجای پاسخ به نیاز های زود گذر حیوانی به نیازهای فطری او به بهترین نحو پاسخ داده شود.

 

استاد حوزه علمیه مشهد در ادامه گفت: بنابراین طبیعی است که در نسخه جدید هدایتی، حنای تمدن غربی رنگ خواهد باخت و در این صورت، تمدنی که امروزه با ابزارهایی مانند رسانه و ابزارهای امنیتی، سیاسی، نظامی و اقتصادی سردمداران محدود خود که آن را به شکل دیکتاتوری حفظ می کنند فرو خواهد پاشید؛ طیبعی است که در این فضا یک سونامی درونی در پیروان این تمدن اتفاق خواهد افتاد چرا که هر انسانی وقتی دو نسخه سعادت برای او وجود داشته باشد، بدون تردید برترین را انتخاب خواهد کرد.

 

ترس غرب از ایجاد بصیرت عمومی در جوامع خویش است

وی با اشاره به آیات 32 و 55 سوره توبه در قرآن کریم تصریح کرد: خروجی های هدایت الهی(نسخه تمدنی از اسلام اصیل) بالاترین میزان استحکام را دارد که اگر برای بشریت تبیین شود، همه جذب آن می شوند و در واقع این نقطه مرکزی خوف غرب بوده، یعنی تمام ابزارهای خود را بسیج کرده است تا بصیرت عمومی در جوامع غربی تحقق پیدا نکند اما خدا اراده کرده تا این بصیرت  اتفاق افتد و کسی نمی تواند در مقابل اراده خداوند قرار بگیرد بنابریان اضمحلال تمدن غربی قطعی است.

 

رییس مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام مشهد با بیان این که یکی از مقدمات ظهور، فروپاشی تمدن الحادی و نابودی هرگونه انحرافی است و منابع اصیل برای بشر ماندگار است، خاطر نشان کرد: تمدن غرب تنها یک لایه از نیازهای بشر را پوشش می دهد ولی نیازهای اصیل آن ها را فراموش کرده است پس نمی تواند پابرجابماند.

 

حجت الاسلام دعائی در ادامه گفت: متأسفانه کسانی که نمی توانند این حقیقت روشن تکوینی را درک کنند(نابودی تمدن الحادی) و با وجود این که شواهد اضمحلال تمدن غربی برملا شده است باز تلاش دارند هویت جامعه اسلامی و انقلابی ما را به سمت تأثیرپذیری از مدل های غربی در اقتصاد و فرهنگ سوق دهند و در حالی که غربی ها در حال برگشت از اشتباهات بنیادین تمدن خود هستند، می خواهند دوباره این تجربه ها را تکرار کنند که جای تأسف دارد./844/ت301/ب5

 

ارسال نظرات