۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۴۴۳۱۷
در مدینه منوره برگزار شد؛

هم‌اندیشی مسؤولان فرهنگی هتل‌های ایرانی

خبرگزاری رسا ـ نهمین نشست هم‌اندیشی و هماهنگی با مسؤولان فرهنگی هتلها در مدینه منوره صبح روز یکشنبه دوازدهم بهمن ماه در سالن اجتماعات بعثه‌ مقام معظم رهبری برگزار شد.
نشست هم‏انديشي مسؤولان فرهنگي بعثه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، نهمین نشست هم‌اندیشی و هماهنگی با مسؤولان فرهنگی هتلها در مدینه منوره صبح روز یکشنبه دوازدهم بهمن ماه در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

در این نشست که با حضور مسؤولان فرهنگی دوره سوم عمره جاری برگزار شد، حاضران با وظایف و فعالیتهای مورد نظر آشنا و نسبت به نکات لازم و ضروری در این مسؤولیت جدید توجیه شدند.

ابتدا کارشناس مسؤول فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به طور مختصر به شخصیت والای حضرت امام (ره) به عنوان بنیانگذار این انقلاب اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان و مقام معظم رهبری، حج و عمره به مثابه قرآن بوده و از ظرفیت بالا و وسیعی برخوردارند که درک تمامی ظرفیتهای آن برای ما ممکن نیست؛ لذا ما و شما به عنوان مجریان امور فرهنگی در عمره موظفیم نهایت تلاش خود را بکار گیریم تا هرچه بیشتر بتوانیم زمینه استفاده از این ظرفیتها را برای زائران فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عسکری به جمله‌ای از مقام معظم رهبری درخصوص راههای افزایش بهره‌برداری از ظرفیتهای حج و عمره اشاره و اضافه کرد: به فرموده معظم‌له، برای دستیابی به این هدف بایستی رعایت 4 اصل مهم مد نظر قرار گیرد؛ نخست استفاده از همکاران قوی و شایسته است بدین معنی که اگر مسؤولان فرهنگی هتلها چندمنظوره بوده و بتوانند در حوزه‌های مختلف همکاری کنند، علاوه بر کسب تجربه در این حوزه‌ها می‌توانند در صورت نیاز در آینده نیز در بخشهای دیگر این تجربه‌ها را بکار گیرند.

برنامه ریزی و هماهنگی با سایر بخشهای خدمتگزار، دو عنصر مهم دیگر از بیانات مقام معظم رهبری درخصوص افزایش ظرفیتهای حج و عمره بودند که کارشناس مسؤول فرهنگی بعثه به شرکت‌کنندگان در این نشست سفارش کرد. وی افزود: اگر قبل از هرگونه اقدامی برنامه ریزی نشده و همچنین هماهنگی لازم میان بخشهای مرتبط با آن اقدام بعمل نیاید، طبیعی است که فعالیت مورد نظر به سرانجام نرسیده و چه بسا پیامدهای منفی آن بیشتر از هدف اصلی برجسته شده و نمود پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین عسکری اخلاص را آخرین اصل حیاتی برای بهره‌برداری بیشتر از ظرفیتهای حج و عمره دانست و افزود: مقام معظم رهبری تاکید بیشتری نسبت به این مساله کردند و عقیده دارند رعایت اخلاص در عمل نه تنها باعث افزایش قوت و توان در فرد انجام دهنده آن خواهد شد بلکه برکت آن کار را بالا برده و نتیجه را نیز دوچندان خواهد کرد.

عسکری در بخش پایانی سخنان خود، به ضرورت آسیب شناسی فعالیتهای فرهنگی در هتلها توسط مسؤولان فرهنگی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مصوب که از سوی کارشناسان ذیربط تعیین می‌شود ممکن است در مرحله اجرا با مشکلاتی مواجه شود که آسیب‌شناسی شما از آنها و اطلاع رسانی به موقع، از پیشرفت مشکل جلوگیری و به اصلاح برنامه‌ها برای دوره‌های بعدی کمک خواهد کرد.

در ادامه، مسؤولان بخشهای مختلف از جمله نظارت و بازرسی، تبلیغات، مراسم، رابط روحانیون و کارشناس فرهنگی توضیحاتی را درخصوص بایدها و نبایدهای لازم در وظایف محوله به مسؤولان فرهنگی ارائه و حاضران را توجیه کردند./840/د102/ف

ارسال نظرات