۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۴۴۳۹۶
حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان مطرح کرد؛

تقویت محتوای فکری و ابزار انتقال راهکاری برای مقابله با هجمه های غرب

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان گفت: باید در جنگ نرم اندیشه‌ها و ابزارهای رسانه‌ای خود را تقویت کرده و تلاش کنیم صدایمان را به گوش جهانیان برسانیم؛ هیچ راهی جز تقویت محتوای فکری و ابزار انتقال نداریم.
غرويان

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بررسی ابعاد مختلف تأثیرگذاری نامه ارسالی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی پرداخت و تأکید کرد: در این نامه برای جوانان آشکار شد که اسلام دین دعوت به منطق و برهان است.

 

وی افزود: بر خلاف آنچه گروه‌های تکفیری‌ همانند داعش در جهان، اسلام را به عنوان دین شمشیر معرفی می‌کنند، رهبر معظم انقلاب با ارسال این نامه نشان دادند که اسلام دین منطق، عقلانیت، استدلال و برهان است.

 

استاد حوزه علمیه قم نامه ارسالی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا را همانند نامه ارسالی امام خمینی(ره) به گورباچف دانست و بیان داشت: امام(ره) گورباچف را دعوت به تأمل کردند، رهبر انقلاب نیز با این نامه افراد را دعوت به تفکر درباره اسلام کردند.

 

وی ادامه داد: دعوت به تفکر مهم‌ترین عنصر نامه رهبر معظم انقلاب است که بسیار برای متفکران و اهل انصاف در جهان قابل توجه بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان با بیان این‌که انقلاب اسلامی، غرب را متوجه اسلام دارای نظام سیاسی، اجتماعی و دکترین منسجم برای تشکیل حکومت کرد، بیان داشت: چنین بعدی از اسلام برای غربی که مدعی نظام مندی جهان بر اساس تفکرات و دکترین خود است، خطرناک می‌باشد.

 

وی افزود: علت عمده مخالفت غرب نیز با بعد سیاسی و اجتماعی اسلام است که می‌تواند مردم را بسیج کرده و قانون اساسی بنویسد، این اسلام با نظام غرب ناسازگار است، از این‌رو شاهد کینه توزی‌ آنها علیه اسلام هستیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرازهای از نامه رهبر معظم انقلاب که افراد را به فراگیری اسلام بدون واسطه دعوت کرده بود، قرآن را از منابع اصیل اسلام دانست و تأکید کرد: علمای متخصص اسلام شناس از دیگر منابع برای فراگیری اسلام هستند.

 

وی یادآور شد: نباید اسلام را به واسطه افراد کم سواد، غیر متخصص و افرادی که توانایی لازم برای شناخت اسلام را ندارند، فراگرفت؛ اسلام ناب را باید از تفکر شخصیت‌های علمی همانند امام راحل فرا گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان اساس و ماهیت انقلاب را فرهنگی عنوان کرد و با تأکید بر این‌که انقلاب ما فرهنگ ناب را به گوش مردم رساند، به دلایل سانسور رسانه‌های غرب درباره اسلام در عین مدعی بودن آنها به آزادی بیان پرداخت و گفت: اسلام ناب اثرگذار بوده و سبب تزلزل جوانان غربی نسبت به نظام سیاسی و حکومتی سردمدارانشان می‌شود.

 

وی افزود: تلاش غربی‌ها نرسیدن فرهنگ اسلام ناب به گوش جوانان است، چرا که در صورت رسیدن این اسلام به گوش جوانان، آنها علیه حکومت و نظام‌های خود قیام خواهند کرد، پس غرب چاره‌ای جز سانسور ندارد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که دنیای امروز، دنیای جنگ نرم است به بیان راهکارهای انتقال پیام رهبر معظم انقلاب به اقشار مختلف پرداخت و گفت: رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار برای انتقال عناصر فکری، فرهنگی و فلسفی از نقطه‌ای به نقطه دیگر هستند.

 

وی تصریح کرد: ما نیز باید در این جنگ نرم و نبرد، اندیشه‌ها و ابزارهای رسانه‌ای خود را تقویت کرده و تلاش کنیم صدایمان را به گوش جهانیان برسانیم؛ هیچ راهی جز تقویت محتوای فکری و ابزار انتقال نداریم./993/ت302/ج

ارسال نظرات