۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۴۴۶۲۱

آشنایی طلاب آذربایجان‌شرقی با تفسیر کوتاه آیات قرآن

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی مسابقه تفسیر کوتاه ویژه طلاب و ائمه جماعت استان آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.
مسجد و کانون هاي مساجد

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که مساجد استان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ویژه برنامه‌های مختلفی برای دهه فجر اجرایی خواهند کرد، اظهار داشت: بخشی از این برنامه‌ها مربوط به روحانیت و حوزه‌های علمیه استان است.


وی از برگزاری مسابقه تفسیر کوتاه ویژه طلاب و ائمه جماعت استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام فرهنگی و قرآنی در راستای آشنایی هر چه بیشتر طلاب و مبلغان دینی با تفاسیر آیات قرآنی برگزار می‌شود که در نهایت از برگزیدگان تجلیل بعمل خواهد آمد.


هادی‌نیا از برگزاری دوره آموزشی کتابداری کتابداران کتابخانه کانون های مساجد استان نیز خبر داد و گفت: این دوره دهه دوم بهمن به مدت سه روز در تبریز برگزار خواهد شد، ضمن این‌که نفرات برتر استانی جشنواره قرآنی مدهامتان به مرحله کشوری در استان خوزستان اعزام خواهند شد.


وی ادامه داد: همایش تجلیل از خادمان قرآنی و فعالان فرهنگی شهرهای اهر و آذرشهر، صدور مجوز 32 باب کانون فرهنگی هنری جدیدالتاسیس، برگزاری جشنواره نشریات تجربی محراب قلم، دیدار با ائمه جمعه شهرستان ها و برپایی نشست صمیمی با حضور مسؤولان فرهنگی از دیگر بنامه های دهه فجر است.


مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی اجرای تئاتر شهید و شهادت با عنوان «دلنوشته شهدا» در سراب، همایش علمی فرهنگی با عنوان «تبیین انقلاب اسلامی و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)» و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در رشته های مختلف را از دیگر برنامه های این نهاد برشمرد.


هادی‌نیا افزود: برپایی 180 جشن پیروزی انقلاب، تقدیر از جوانان متولد 1357، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، برپایی مراسم یادواره شهدا، غباررویی و عطرافشانی گلزار شهدا، محافل انس با قرآن، تجلیل از فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد و برگزاری نشست های معرفتی با موضوع انقلاب اسلامی نیز جزو دیگر برنامه‌هاست.


وی برگزاری مسابقه کتابخوانی از از آثار شهید استاد مطهری را از دیگر برنامه‌های دبیرخانه های کانون های مساجد استان عنوان کرد و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب انقلاب، مایشگاه حجاب و پوشش اسلامی، اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و همچنین گشایش نمایشگاه حریم ریحانه با موضوع حجاب نیز جزو برنامه های دهه فجر قرار دارد./935/ت303/ب4

ارسال نظرات