۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۴۴۷۵۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

انقلاب اسلامی رسالت جهانی حوزه های علمیه را مضاعف کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه حوزه های علمیه باید از فرصت انقلاب برای جهانی شدن اسلام بهره بگیرند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی رسالت حوزه های علمیه و روحانیت را مضاعف ساخته است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی صبح امروز به مناسبت دهه مبارکه فجر در جمع طلاب و اساتید و مدیران مدارس علمیه شهرستان خوی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، با تبریک دهه فجر، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی رسالت حوزه های علمیه و روحانیت را مضاعف ساخته است.

 

وی با اشاره به مفاد تعداد زیادی از روایات در زمینه شهر قم و مرکز علم و دانش بودن آن در آخرالزمان گفت: امام صادق(ع) در این رابطه می فرمایند: «علم در شهری به نام قم ظاهر می شود و این شهر کانون علم و دانش می‌گردد بطوریکه در کره زمین هیچ مستضعف دینی پیدا نخواهد شد».

 

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: پیامبر خدا در روایتی می فرمایند: «مردمی در مشرق قیام می کنند و زمینه حکومت جهانی حضرت مهدی را فراهم می کنند» بنابراین این رسالت امروز به عهده روحانیت است که زمینه های قیام آن بزرگوار را نه تنها در ایران بلکه در کل جهان فراهم می سازند.

 

امام جمعه خوی خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفت: شیوه فراگیری علوم باید با این هدف گیری باشد که رسالت جهانی دارید و باید در کل جهان به تبلیغ دین بپردازید و زمینه های انجام این رسالت جهانی را باید فراهم سازید.

 

حجت الاسلام شکوری افزود: از جمله موضوعاتی که در زمینه انقلاب اسلامی باید مورد توجه همه مردم، مسؤولان و به ویژه حوزه های علمیه قرار گیرد بهره گیری و استفاده بهینه از فرصت های فراروی انقلاب است.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی تأکید کرد: دینی و مردمی بودن انقلاب اسلامی، پیشرفت های علمی و فناوری کشور،بحران های اقتصادی حاکم بر جهان، ناکارآمدی سازمان های بین المللی، بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه، شکست مکتب های مادی حاکم بر جهان و جایگاه ممتاز بین المللی جمهوری اسلامی از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام شکوری تصریح کرد: غیر از فرصت ها انقلاب اسلامی در آینده با چالش های متعددی نیز مواجه است و باید خودمان را برای برخورد با این چالش ها آماده کنیم.

 

وی چالش های پیش رو نظام جمهوری اسلامی ایران را تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان اسلام، مشکلات اقتصادی و وابستگی به نفت، اشاعه سکولاریسم یعنی جدایی دین از سیاست، تحریم های اقتصادی استکبار جهانی، مشکلات مربوط به موضوع هسته ای، موضوع حساس جهانی سازی استکبار و جنگ نرم استکبار علیه جمهوری اسلامی خواند.

 

لازم به یادآوری است که در پایان این جلسه که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد، به طلابی که در پایه های مختلف رتبه های ممتازی کسب کرده بودند از طرف امام جمعه و بسیج طلاب جوایزی اهدا شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات