۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۴۴۸۲۴
فرمانده سپاه فریدونکنار:

انقلاب اسلامی اندیشه لیبرال دموکراسی غرب را به چالش کشاند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه فریدونکنار گفت: با پیدایش انقلاب اسلامی ایران، لیبرال دموکراسی غرب به ویژه آمریکا به بن‌بست رسید.
دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، سید ولی میرشفیعی، فرمانده سپاه فریدونکنار امروز در همایش اقتصاد مقاومتی این شهرستان با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی در منطقه ترس و وحشت دیکتاتوری‌هایی مشابه شاه معدوم بود به گونه‌ای که با تحریک دشمنان اسلام و دولت‌های استکباری از جمله صدام از ترس صدور انقلاب برای حمله به کشور جمهوری اسلامی دست به خودکشی زد.

 

وی با اشاره به این که دولت‌های مستبد با ایجاد انقلاب در کشور احساس خطر کردند، افزود: بلوک شرق و غرب در آن زمان یعنی آمریکا و شوروی در خاورمیانه، و سایر نقاط استراتژیکی منافعی برای خود تعریف کرده بودند که از آن موهبت‌های خدادای استثمار می کردند.

 

فرمانده سپاه فریدونکنار ادامه داد: چون منافع آنها به خطر افتاد، دست به کار شدند تا مانع از صدور انقلاب شوند و از سال 36 تا به امروز همچنان دشمنی‌های خود را ادامه می دهند.

 

میرشفیعی اذعان داشت: غرب و شرق قبل از انقلاب به راحتی کالاها و اسلحه‌های خود را می فروختند، امروز نیز در جنگ‌های قومی و مذهبی همین نقش را ایفا می کنند.

 

وی با بیان این که توطئه‌های غرب به ویژه آمریکا در تاریخ انقلاب همواره مستمر بوده است، گفت: یکی از اصلی‌ترین آن از لحاظ سیاسی امنیت رژیم غاصب صهیونیستی است و به دنبال آن هستند تا منافع آنها در منطقه به خطر نیفتد.

 

این مسؤول افزود: دومین مسأله، منافع تئوریکی است، یعنی لیبرال دموکراسی با انقلاب اسلامی و ارائه الگوی جدید در منطقه به بن‌بست رسید.

 

فرمانده سپاه فریدونکنار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دیدگاه امام راحل و نگاه‌ ایشان به غرب، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) آمریکا را مظهر ظلم و فساد می دانست، همانطوری‌ که خداوند در قرآن شیطان مظهر فساد است، امام نیز آمریکا را شیطان بزرگ می دانستند.

 

میرشفیعی اذعان داشت: آمریکا عامل فقر، بدبختی، توزیع و انتشار فساد و فحشا در دنیا است و مردم این انقلاب می دانند که نباید در برابر استکبارستیزی، زیادی‌خواهی و چپاول‌گری این کشور کوتاه بیایند.

 

وی همچنین به نقش پررنگ مردم در تعیین سرنوشت‌شان پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم ما ایجاد کننده انقلاب بودند و هدایت آنها را امام و روحانیت برعهده داشتند.

 

میرشفیعی با بیان این که مردم خواهان عدالت، استقلال، آزادی و اجرای شریعت اسلام ناب محمدی بودند که علیه ظلم قیام کردند، خاطرنشان کرد: مردم در ایجاد و بقای این انقلاب نقش بسیار مهم و اساسی دارند و با حضور گسترده همه اقشار برخلاف سایر انقلاب‌های دیگر، در برابر مستکبران ایستادگی کردند.

 

فرمانده سپاه فریدونکنار به برگزاری رفراندم و قاطعیت رأی 98 درصدی مردم اشاره و اظهار داشت: تا سال 92 مردم این کشور با شرکت در بیش از سی انتخابات، همواره مشارکت حداکثری داشتند و در تعیین سرنوشت خود نقش مهم و حیاتی ایفا کردند.

 

میرشفیعی با بیان این که قبل از انقلاب کشور فاقد استقلال سیاسی بود، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تهدیدات فراوان و مشکلات زیاد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از استقلال برخوردار بودیم.

 

وی افزود: در همین روزهای سال 57، حدود 35 هزار مستشار آمریکایی را از کشور خارج کردیم و امروز می بینیم که چندین سال است که می خواهند در موضوعات هسته‌ای ما را به زانو در بیاورند و موفق نمی شوند و این نشان از استقلال کامل سیاسی ایران اسلامی است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات