۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۴۴۸۲۶
حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی:

دلیل دشمنی غرب ناکارآمدی اهداف استکبار نسبت به آموزه های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: یکی از آموزه‌های اصیل اسلام استقلال، اقتدار و روی پای خود ایستادن است و اهداف استکبار جهانی با این حرکت‌های مقتدرانه ناسازگار است و مستکبران نیز تلاش می‌کنند با تحریف آموزه‌های اصیل اسلامی به مسلمانان سلطه پیدا کنند.
1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ارسال نامه از سوی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را امتداد رسالت انبیا عنوان کرد.

 

وی گفت: ایشان این نامه را براساس الگوگیری از رسالت انبیای الهی به ویژه نبی اکرم(ص) که رسالت ایشان محدود نبوده و ابدی است، ارسال کردند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که رسول‌الله(ص) رحمت للعالمین بوده و آموزه‌ها و تعالیم‌ ایشان محدود به زمان و مکان خاصی نیست، یادآور شد: مخاطب اصلی خط و مشی حضرت نبی اکرم(ص) جوانان هستند.

 

وی یادآور شد: تلاش حضرت رسول(ص) این بود که جوانان را به تأمل و فکر وادار کنند؛ دعوت انبیا نیز براساس دعوت به بصیرت و تدبر بود تا افراد به صورت کورکورانه مسائل را نپذیرند؛ رهبر معظم انقلاب نیز در این نامه جوانان را به تأمل و تدبر با استفاده از منابع اصیل دعوت کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به فرازهایی از نامه ارسالی رهبر انقلاب که در آن جوانان را به فراگیری بی واسطه اسلام تأکید می‌کنند، اظهار داشت: جوانان غربی نباید به تبلیغات دروغین سیاستمدارانشان توجه کرده و اسلام را از منابع اصیل خود همانند قرآن دریافت کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره دلایل دشمنی جهان استکبار و سلطه با اسلام نیز خاطرنشان کرد: اسلام ناب محمدی جوامع را به استقلال و اقتدار دعوت می‌کند، از افراد می‌خواهد تا مقتدر باشند؛ اسلام ناب افراد را به بندگی خدا دعوت می‌کند که این موضوع با راه، منش و افکار استعمار و استکبار سازگاری ندارد.

 

وی تأکید کرد: مستکبران به دنبال وابسته کردن کشورهای اسلامی به خود هستند، در حالی که یکی از آموزه‌های اصیل اسلام استقلال، اقتدار و روی پای خود ایستادن است و اهداف استکبار جهانی با این حرکت‌های مقتدرانه ناسازگار است و مستکبران نیز تلاش می‌کنند که با تحریف آموزه‌های اصیل اسلامی به مسلمانان سلطه پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان این‌که دشمنان می‌خواهند چهره اسلام را به جوامع خود خشن نشان دهند، یادآور شد: بیدارگران و روشنگران وظیفه دارند پرده‌ها را کنار زده و افراد را به اسلام اصیل دعوت کنند که رهبر معظم انقلاب نیز همین کار را کردند.

 

وی افزود: دعوت جوانان نیز الگوگیری از روش انبیا است؛ چرا که فطرت این افراد سالم‌تر بوده و کمتر نسبت به مسائل وابستگی دارند، از این‌رو معارف اسلامی در آنها بیشتر اثرگذار است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود وجود آزادی را در غرب تنها یک ادعای دروغین عنوان کرد و گفت: غربی‌ها محدود‌یت‌های بسیاری برای اندیشمندان به وجود می‌آورند و به سبب سلطه رسانه‌ای اجازه نمی‌دهند که این مسائل در سطح بین المللی منتشر شود.

 

وی تأکید کرد: غربی‌ها تنها در گفتار مدعی آزادی هستند، در حالی که هیچ اعتقادی به این موضوع نداشته و در عمل خلاف آن را رفتار می‌کنند؛ اگر در غرب واقعا آزادی وجود دارد، پس چرا در دانشگاه‌هایشان با افراد محجبه برخورد می‌شود؟/993/ت302/ج

ارسال نظرات