۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۴۴۸۷۴
به همت دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد؛

نشست تخصصی «راهبردهای احیای طب اسلامی»

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی «راهبردهای احیای طب اسلامی» با حضور جمعی از کارشناسان طب اسلامی در سالن جلسات دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد.
 نشست تخصصي «راهبردهاي احياي طب اسلامي»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جامعة المصطفی، نشست تخصصی «راهبردهای احیای طب اسلامی» با حضور جمعی از کارشناسان طب اسلامی در سالن جلسات دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد.

 

حجت الاسلام قنبری، رییس دانشگاه مجازی جامعة المصطفی در ابتدای این نشست، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی با عنایات ذات مقدس الهی به رهبری امام خمینی (ره) و حمایت‌های مردمی، چون انفجار نور، به تمام جهان و جهانیان روشنی بخشید.

 

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت دانشگاه مجازی المصطفی در عرصه‌های بین المللی ابراز داشت: شهر مقدس قم مرکز مطالعات معارف ناب اهل بیت علیهم السلام است؛ بنابراین امروز چشم امید تشنگان معارف الهی، برای پاسخگویی به نیازهای معرفتی به این شهر مقدس دوخته شده است.

 

رییس دانشگاه مجازی جامعة المصطفی با بیان این که جامعة المصطفی به عنوان حوزه‌ای مدرن، بحث‌های حوزوی را متناسب با نیازهای معرفتی جهان ارائه می‌دهد، اظهار داشت: دانشگاه مجازی جامعة المصطفی نیز با بهره‌گیری از فضای مجازی و در راستای تبیین معارف ناب محمدی (ص) در عرصه بین الملل، از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

 

حجت الاسلام قنبری با اشاره به پی‌گیری آموزش دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت در دانشگاه مجازی المصطفی، تصریح کرد: هم اکنون 20 هزار نفر در دوره‌های مختلف دانشگاه مجازی المصطفی شرکت می‌کنند؛ که از این تعداد 3600 نفر از 80 ملیت جهان، از دانشجویان بلند مدت دوره‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

 

وی گستره زبانی در دوره‌های کوتاه مدت دانشگاه مجازی المصطفی را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: دوره‌های کوتاه مدت دانشگاه مجازی جامعة المصطفی بسته به نیاز مخاطبان جهانی به بیش از 15 زبان ارائه می‌گردد. امیدواریم بتوانیم تمام زبان‌های مرسوم جهانی را تحت پوشش دوره‌های کوتاه مدت قرار دهیم.

 

رییس دانشگاه مجازی جامعة المصطفی دوره‌های آموزش زبان فارسی، فقه و معارف اسلامی، قرآن و حدیث، تفسیر علوم قرآن، اخلاق اسلامی با گرایش‌های فلسفه اخلاق و اخلاق کاربردی و مطالعات اسلامی را از مهمترین رشته‌های تحصیلی دانشگاه مجازی جامعه المصطفی دانست و تصریح کرد: جامعة المصطفی با توجه به وظیفه الهی، تأکیدات اسلامی، سفارشات بزرگان دین و درخواست‌های مستمر علاقه مندان به معارف اسلامی در حوزه‌های طب، پیگیری مباحث طب اسلامی در عرصه‌های بین المللی را بر خود فرض می‌داند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قنبری ضمن اظهار تأسف بر مغفول ماندن علوم اهل بیت علیهم السلام در حوزه طب اسلامی، خاطرنشان کرد: متأسفانه در عرصه‌های بین المللی نسبت به دیدگاه‌های قرآنی و حدیثی در حوزه طب و سلامت، ظهور و بروزی وجود ندارد. لذا بر ما به عنوان داعیه‌داران معارف ناب اهل بیت علیهم السلام واجب است؛ تا ضمن احیای طب اسلامی در عرصه بین الملل، محتواهای علمی را به زبان‌های مختلف تهیه نماییم.

 

گفتنی است؛ در ادامه این نشست تخصصی، با مشارکت جمعی از اساتید فعال عرصه طب اسلامی، موضوعاتی چون؛ تبیین جایگاه طب اسلامی در دنیای دیروز و امروز، نقاط اشتراک و افتراق طب سنتی و طب اسلامی، رویکردهای مواجهه طب اسلامی با طب نوین، فرصت‌ها و تهدیدات پیش رو در طب اسلامی، مخاطب شناسی و شیوه‌های آموزشی به بحث و بررسی گذارده شد./998/د102/ف

ارسال نظرات